Jaguar ostrzega przed pożarami
Brytyjski producent samochodów Jaguar poinformował właścicieli około 3 000 elektrycznych SUV-ów o ryzyku pożaru akumulatorów, prosząc o parkowanie pojazdów na zewnątrz z dala od konstrukcji. Akumulatory I-Pace zostały podobno wyprodukowane w Polsce przez firmę LG Energy Solution, której produkty są obecnie badane przez amerykańską National Highway Traffic Safety Administration.
Jaguar wycofuje SUV-y I-Pace z 2019 roku.
Chociaż nie opracowano jeszcze trwałego rozwiązania problemu, w ramach środka tymczasowego dealerzy zaktualizują komputer sterujący energią akumulatora, aby ograniczyć ładowanie akumulatora do 80% pojemności, donosi Associated Press
Firma wystosowała już trzy apele dotyczące tej samej usterki, jednak wszystkie SUV-y wymagają nowego środka zaradczego.
Podczas poprzednich przypadków, oprogramowanie diagnostyczne zostało zaktualizowane.
Trzy pożary zostały zgłoszone w USA po poprzednich aktualizacjach oprogramowania, zgodnie z dokumentami opublikowanymi przez amerykańskie organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa. Nie odnotowano jednak żadnych obrażeń.
„Właściciele, którzy wcześniej zaktualizowali swój pojazd za pomocą ulepszonego oprogramowania diagnostycznego, mają wrażenie, że ich pojazd jest chroniony przed przeciążeniem termicznym, co w przypadku pojazdów z 2019 MY (rok modelowy) może nie mieć miejsca” – czytamy w dokumentach.
Od przyszłego roku Jaguar stanie się całkowicie elektryczną marką. Jeszcze przed tą zmianą, firma zaprzestała już produkcji pojazdów z silnikami spalinowymi.
Akumulatory I-Pace zostały podobno wyprodukowane w Polsce przez LG Energy Solution, której produkty są badane przez amerykańską National Highway Traffic Safety Administration.
Agencja rozpoczęła dochodzenie w kwietniu 2022 r. po tym, jak pięciu producentów samochodów wydało decyzje o wycofaniu z rynku z powodu możliwych wad akumulatorów EV i hybrydowych, które mogą powodować pożary lub gaśnięcie.
General Motors, Mercedes-Benz, Hyundai, Stellantis i Volkswagen również ogłosiły wycofanie ze sprzedaży niektórych samochodów elektrycznych, jednak głównie z powodu wewnętrznych awarii akumulatorów, które mogą zwiększać ryzyko pożaru, zgodnie z raportem Associated Press.