
734 mln USD dla Ola Electric?
Indyjski producent e-skuterów Ola Electric poinformował, że zamierza pozyskać 734 miliony dolarów poprzez IPO - czyli pierwszą ofertę publiczną. Firma oczekuje, że przyciągnie tym zagranicznych inwestorów i zwiększy zaufanie do indyjskich rynków finansowych.
Boom na giełdzie doprowadził już ponad 150 indyjskich firm do pozyskania prawie 5 miliardów dolarów poprzez publiczne notowania w kraju od stycznia do lipca, prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, wynika z danych LSEG.
Pierwsza oferta publiczna indyjskiego producenta pojazdów elektrycznych pozwoli inwestorom postawić na czystą energię promowaną przez rząd premiera Narendry Modiego, a także firmy od Tata Motors i TVS Motor po Hyundai Motor.
„Naszą misją jest uczynienie z Indii globalnego centrum pojazdów elektrycznych” - powiedział dziennikarzom prezes firmy Ola, Bhavish Aggarwal.
Podczas konferencji prasowej w Bombaju prezes Ola Electric pozował do zdjęć, siedząc obok swoich skuterów elektrycznych. Ich cena detaliczna zaczyna się od 900 dolarów.
Wspierana przez SoftBank Ola Electric stała się największym graczem w kraju, w którym popularność ekologicznych pojazdów jest niska, ale szybko rośnie. Na dzień 30 czerwca firma posiadała 46% rynku skuterów elektrycznych, pomimo obniżenia celów sprzedażowych w ubiegłym roku.