reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Polestar
Biznes |

Polestar z finansowaniem w wysokości 950 mln USD

Polestar Automotive Holding UK PLC, czyli szwedzka marka samochodów elektrycznych, ogłosiła pozyskanie 950 mln USD zewnętrznego finansowania.

Finansowanie w formie trzyletniego kredytu zapewniło 12 wiodących międzynarodowych banków, w tym BNP Paribas, Natixis, Standard Chartered, BBVA, HSBC i SPDB. Dzięki temu Polestar będzie dysponował środkami niezbędnymi do sfinansowania kolejnego etapu zaplanowanego rozwoju oraz pokrycia znacznej większości szacowanych potrzeb finansowych. 

Polestar zaznacza, że jego środki pieniężne w bilansie na dzień 31 grudnia 2023 r. wynosiły około 770 mln USD.

"Zabezpieczenie finansowania przez konsorcjum globalnych banków odzwierciedla wsparcie udzielone przez naszych partnerów dla kursu rozwoju obranego przez Polestar. Wraz z pełnym wsparciem finansowym Geely oraz dostępem do innowacyjnych technologii i wiedzy inżynieryjnej, utorowaliśmy sobie drogę do osiągnięcia progu rentowności przepływów pieniężnych w 2025 roku” — wyjaśnia Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, w komunikacie prasowym.

Uzgodnieniom dotyczącym finansowania towarzyszyć będzie kompleksowy program efektywności Polestar, który miał uwolnić dodatkowe środki finansowe dzięki redukcji 10% miejsc pracy. Działania te rozpoczęto w połowie 2023 roku, redukcję kolejnych 15% zaplanowano na ten rok.

"Jako partner strategiczny i bezpośredni udziałowiec Polestar, Geely wciąż będzie w pełni wspierać operacyjnie i finansowo tę kultową markę samochodów wyczynowych. Zachowamy nasze udziały w Polestar i zamierzamy uczestniczyć w przyszłych działaniach finansowych w razie potrzeby. Polestar będzie miał pełny dostęp do technologii i wiedzy inżynieryjnej Geely Holding, aby zrealizować swoje globalne cele wzrostu” — dodaje Daniel Li, dyrektor generalny Geely Holding Group i członek zarządu Polestar, w komunikacie. 

Szwedzka marka podkreśla jednocześnie, że był w stanie rozszerzyć swoją gamę modelową o dwa wysokomarżowe SUV-y, sprzedaż Polestar 4 przyspiesza na całym świecie, a produkcja Polestar 3 rozpoczęła się w Chinach. Ponadto pomyślnie zakończył  testowe serie produkcyjne w Południowej Karolinie.

Oprócz zabezpieczonego finansowania zewnętrznego w wysokości 950 mln USD, niedawno ogłoszona nowa struktura akcjonariatu Polestar uznawana jest za obiecującą podstawę dla dalszego rozwoju biznesowego marki. W ramach nowej struktury Geely Sweden Holdings stanie się drugim co do wielkości udziałowcem, a Volvo Cars zamierza zachować jedynie 18% udziałów.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2