reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© DGTronik
Przemysł elektroniczny |

DGTronik nabrał wiatru w żagle

Dostawca usług EMS ze Straszyna ma za sobą dynamiczny rok. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy Evertiq pisał m.in. o inwestycji DGTronik w nową drukarkę lutowniczą od firmy ASMPT i znakowarkę laserową Markcom Fiber SD; wsparciu Politechniki Gdańskiej, czy ciekawym zamówieniu z Liverpoolu. Jak jednak miniony rok ocenia sam Prezes DGTronik, Krzysztof Iżewski? I jakie ma prognozy względem 2024 roku? O tym i innych kwestiach opowiedział Evertiqowi.

Ewelina Bednarz, Evertiq: W 2023 roku Evertiq wielokrotnie pisał o kolejnych przedsięwzięciach firmy DGTronik — nowych kontraktach, współpracy, inwestycjach. Proszę zatem opowiedzieć, jaki był 2023 rok dla DGTronik?

Krzysztof Iżewski, Prezes DGTronik: Po końcowych podsumowaniach, analizach różnych aspektów naszej działalności, mogę zaliczyć rok 2023 do udanych. Przekroczyliśmy plany sprzedaży o 17,5%, a nasz przychód względem zeszłego roku wzrósł o 23,4% i wyniósł ponad 27 mln złotych. Zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie kontrakty w momencie, gdy rynek podzespołów i elementów elektronicznych był jeszcze trudny. Nasze Biuro Zaopatrzenia miało pełne ręce roboty.

EB: Czy któreś z przedsięwzięć lub doświadczeń będzie miało wpływ na przyszłość firmy?

KI: Jesienią 2023 roku, analizując możliwości realizacji potencjalnego kontraktu, po raz pierwszy dotarliśmy do granicy naszej infrastruktury produkcyjnej. To niezbyt miłe uczucie, kiedy rynek daje szansę realizacji nowych, dużych zleceń, a możliwości firmy są już niewystarczające. W tym momencie można albo zapomnieć o nowych, intratnych zleceniach lub pomyśleć o rozbudowie mocy produkcyjnych przy ograniczonych zasobach powierzchni. Przy naszych analizach współpracowała z nami  firma JSD, która od wielu lat nas wspiera i można powiedzieć, że jest naszym „dobrym duchem”. Doszliśmy do wniosku, że istnieje możliwość podwojenia mocy produkcyjnej poprzez wymianę maszyn w naszych liniach montażowych. Nowe maszyny miałyby identyczną długość jak te aktualnie wykorzystywane, więc można taką podmianę wykonać w prosty sposób, nie martwiąc się powierzchnią. Pozostają zatem do podjęcia decyzje, które mogą mieć duży wpływ na przyszłość firmy.

EB: Czy było coś szczególnie trudnego w 2023 roku?

KI: Rok 2023 był trudnym rokiem pod względem terminowego pozyskiwania podzespołów i elementów elektronicznych. Czasy dostaw wymagały precyzyjnego, długofalowego planowania zakupów. Co prawda jest już znacznie lepiej niż w poprzednich latach; np. niedawno dodarły do nas materiały elektroniczne zamówione 2021 roku! Innym zaskoczeniem w ubiegłym roku, było końcowe rozliczenie z naszym dużym, wieloletnim klientem. Mamy problemy z odzyskaniem należności. Okazuje się, że można znać kogoś kilka lat, dobrze współpracować i jednak na koniec trochę się zdziwić.

EB:  Czy są Państwo z czegoś szczególnie dumni jako firma?

KI: W roku 2023 mieliśmy sporo audytów klientowskich, które przeszliśmy bardzo pozytywnie. Szczególnie dumni jesteśmy z dobrych opinii naszych kontrahentów, które mówią o naszej fachowości i kompetencji naszych pracowników. Klienci podkreślają bardzo wysoką jakość naszych usług.  Tutaj procentują również decyzje o zakupach automatycznych systemów kontroli optycznej oraz urządzeń do lutowania selektywnego, oczywiście nie mniej istotne są szkolenia pracowników w zakresie ich obowiązków.

EB: Jakie ma Pan prognozy na 2024 rok?

KI: Najważniejsze jest to, że według naszych szacunków rok 2024 nie powinien być gorszy od roku 2023. Teraz, w styczniu, mieliśmy rekordową wartość przychodu. Zamierzamy dalej rozwijać nowe rodzaje usług. Jedną z nich jest projektowanie obwodów drukowanych na zlecenie. Mamy możliwości i doświadczenie w realizacji bardzo zaawansowanych projektów. Aktualnie toczą się rozmowy z klientami w tej sprawie. Przymierzamy się również do uruchomienia realizacji usług polegających na projektowaniu testerów szpilkowych na zlecenie.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama