reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© DigiKey
Biznes |

DigiKey stawia na wzrost i rozwój w Polsce

Amerykański dystrybutor komponentów świętował niedawno 50 lat istnienia. Przez ten czas nieustannie się rozwijał i wciąż nie zamierza się zatrzymywać. Jednak jaki był 2023 rok dla DigiKey? Czy gigant planuje zwiększyć swoją ekspansję w Polsce? Na te i inne pytania odpowiedział Evertiqowi Adrian Kurylek, Menadżer ds. rozwoju biznesu, Europa Wschodnia, DigiKey.

Aktualizacja; lutego 09, 2024 7:49 AM

Ewelina Bednarz, Evertiq: Jaki był rok 2023 dla firmy DigiKey?

Adrian Kurylek, Menadżer ds. rozwoju biznesu, Europa Wschodnia, DigiKey: Przekroczyliśmy nasze cele na rok 2023 polegające na zwiększeniu liczby nowych dostawców i wprowadzaniu nowych produktów, dodając w ciągu całego roku 450 nowych dostawców oraz 1,7 miliona nowych dostępnych części.

Ponadto rozszerzyliśmy znacznie nasze stany magazynowe, aby zaoferować najlepszą w branży dostępność produktów do natychmiastowej wysyłki i jesteśmy zachwyceni reakcją klientów. Na koniec czwartego kwartału 2023 r. liczba klientów wzrosła o 9,9%, a liczba nowych klientów zwiększyła się o 18,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2022 r.

Wzrost liczby klientów, którego doświadczyliśmy pod koniec 2023 roku, bezpośrednio koresponduje ze wzrostem aktywności w zakresie nowych projektów, jaki odnotowaliśmy na początku roku i jest pozytywnym sygnałem dla przyszłości firmy DigiKey i całej branży.

EB: Czy któryś z rynków w 2023 roku się wyróżniał? Jeżeli tak, to dlaczego?

AK: Chcemy podkreślić, jak ważny dla firmy DigiKey jest region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), ponieważ jest to obszar, który zawsze stymuluje innowacje i popyt. Firma DigiKey posiada 29 domen internetowych w regionie EMEA, obsługujących 16 języków i prowadzi działalność w 12 lokalnych walutach tego regionu, na przykład w euro dla krajów członkowskich UE.

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki nadal obserwujemy dobre wyniki w sektorach czystej energii, motoryzacji, elektryfikacji oraz lotnictwa i kosmonautyki. Jesteśmy przekonani, że branża elektroniczna i cały przemysł będą nadal rozwijać się w dziedzinach, których dotąd nie znaliśmy.

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki istnieje wiele kluczowych rynków wertykalnych, które będą rozwijać się coraz bardziej w 2024 r., np. energia odnawialna, pojazdy elektryczne, sieci komórkowe, Internet rzeczy (IoT) oraz sztuczna inteligencja (AI).

EB: Jaki był rok 2023 dla firmy DigiKey w Polsce?

AK: Dla firmy DigiKey w Polsce rok 2023 był dynamiczny, naznaczony wyzwaniami branżowymi i znaczącymi osiągnięciami. Nasz sektor zmagał się z nadmiarem materiałów, trudnościami finansowymi dla kontraktowych producentów elektroniki (EMS) i producentów oryginalnego sprzętu OEM oraz spadkiem popytu wśród klientów końcowych, który rozpoczął się od drugiego kwartału. Pomimo licznych problemów, firma DigiKey poradziła sobie z trudnościami, kładąc nacisk na strategie rezylientne.

Firma DigiKey odnotowała znaczny, sięgający niemal 29%, wzrost liczby klientów w Polsce. Ten wzrost odzwierciedla sukces naszego podejścia zorientowanego na klienta i zaufanie, jakim obdarzają nas klienci.

Ogólnie rzecz biorąc, rok 2023 dla firmy DigiKey w Polsce charakteryzował się rezyliencją i wzrostem. Z powodzeniem pokonaliśmy wyzwania branżowe, umocniliśmy naszą pozycję na rynku oraz wykazaliśmy się zaangażowaniem w dostarczanie wartości i innowacji, nawet w obliczu niepewności zewnętrznej.

EB: Jakie są plany firmy DigiKey na 2024 rok?

AK: Firma DigiKey nadal inwestuje w infrastrukturę, systemy i zapasy, aby móc w nadchodzącym roku obsłużyć wszystkich klientów branżowych z regionu EMEA. Naszym celem w regionie EMEA jest przyspieszenie rozwoju inżynierów, projektantów i nabywców, a jednocześnie ułatwienie i usprawnienie interakcji z firmą DigiKey.

Firma DigiKey chce wprowadzić na rynek Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki nowe oferty produktowe (NPI) od europejskich dostawców i zwiększyć liczbę klientów w celu dalszego rozwoju współpracy.

EB: Czy firma DigiKey planuje ekspansję w Polsce?

AK: Tak, firma DigiKey wykazała się silnym zaangażowaniem we wzrost i rozwój w Polsce. W ciągu ostatnich lat zaobserwowaliśmy znaczące pozytywne trendy i osiągnięcia w naszej działalności w tym kraju. Rosnący popyt na nasze produkty i usługi pozwolił nam na ugruntowanie naszej pozycji.

Firma DigiKey ceni swoje relacje na polskim rynku i aktywnie inwestuje w zrozumienie i zaspokajanie unikalnych potrzeb swoich klientów. Stale podejmujemy wysiłki na rzecz zwiększenia zadowolenia klientów i usprawnienia działalności, co przyczyniło się do sukcesu, jaki odnieśliśmy w Polsce.

Nieustannie badamy możliwości dalszego umacniania naszej pozycji na rynkach, na których istnieje potencjał wzrostu. Zaangażowanie firmy DigiKey w innowacyjność, satysfakcję klientów i szybkość reakcji na sytuację rynkową daje nam dobrą perspektywę na wszelkie przyszłe przedsięwzięcia w Polsce. Z optymizmem patrzymy na potencjał dalszego wzrostu i liczymy na kontynuację pozytywnych trendów w regionie.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama