LG Electronics wejdzie na amerykański rynek ładowarek
Południowokoreańska firma LG Electronics potwierdziła, że wprowadzi na amerykański rynek swoją pierwszą linię stacji ładowania pojazdów elektrycznych zasilanych prądem przemiennym i stałym.
Firma ma już ugruntowaną pozycję w dziedzinie ładowania. W 2022 r. przejęła południowokoreańskiego dostawcę rozwiązań w zakresie ładowarek do pojazdów elektrycznych, AppleMango (wspólnie z GS Energy i GS Neotek), aby uzupełnić swój własny system zarządzania ładowaniem pojazdów elektrycznych.
Teraz jednak LG celuje w szybko rozwijający się region – Stany Zjednoczone. Firma twierdzi, że wprowadzi na rynek amerykański 11-kilowatową ładowarkę i model szybkiego ładowania o mocy 175 kW w pierwszej połowie 2024 roku. Zamierza również rozszerzyć swoją ofertę szybkich ładowarek w drugiej połowie przyszłego roku.
Model do ładowania o mocy 11 kW można przymocować do ściany lub podłoża - oferuje on stabilną usługę ładowania nawet przy ograniczonej mocy. Szybka ładowarka o mocy 175 kW obsługuje zarówno Combined Charging System, jak i North American Charging Standard – dwa najpopularniejsze standardy ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto posiada dotykowy wyświetlacz z miejscem na reklamę.
LG zdaje sobie sprawę, że amerykańscy kierowcy będą potrzebować setek tysięcy dodatkowych ładowarek poziomu 2 i 3 do obsługi rosnącej liczby pojazdów elektrycznych na drogach. Goldman Sachs i IHS Global Insight przewidują, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA wzrośnie z 9% całkowitej sprzedaży pojazdów w 2023 roku do 20% w 2025 roku i 50% do 2030 roku.
Strategia LG polega na dotarciu do hoteli, restauracji, lokali, węzłów komunikacyjnych, budynków komunalnych i innych lokalizacji - dając im możliwość posiadania i obsługi własnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
"Firma LG jest zaangażowana w dostarczanie systemów i rozwiązań, które pomogą amerykańskim klientom komercyjnym rozwijać infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych, co ma kluczowe znaczenie dla sukcesu branży i krajowych celów w zakresie czystej energii" – powiedział Nicolas Min, starszy wiceprezes LG Business Solutions USA. "Nasza strategia produktowa obejmuje różne możliwości zastosowania, aby zapewnić elastyczną, elastyczną rodzinę ładowarek EV, aby utrzymać Amerykę w ruchu, ponieważ pojazdy elektryczne nadal zyskują na popularności i możliwościach".