
Incap redukuje zatrudnienie, dostosowując wolumeny
W swoim przeglądzie biznesowym za okres styczeń-wrzesień 2023 r. dostawca EMS Incap ujawnił, że od początku roku firma zmniejszyła zatrudnienie o 1 136 osób w swoich fabrykach w Indiach.
Przychody Incap w tym kwartale wyniosły 50 mln EUR, co oznacza spadek o 29% w porównaniu z 70,6 mln EUR w tym samym kwartale ubiegłego roku, o czym informował Evertiq. Powód spadku przychodów nie jest niczym nowym, Incap sygnalizował to już wcześniej w tym roku, stwierdzając, że jego największy klient zdecydował się zmniejszyć poziom zapasów i dlatego odkłada niektóre zamówienia z 2023 na 2024 rok.
W odpowiedzi Incap musiał dostosować wielkość produkcji, aby pomóc klientowi zmniejszyć poziom zapasów. W raporcie za drugi kwartał firma stwierdziła, że skutki redukcji zapasów przez jej klienta były tylko częściowo widoczne w wynikach za drugi kwartał, a większość skutków w tym roku będzie widoczna w drugiej połowie roku. Incap stwierdził ponadto, że firma w tym kwartale "skupiła się na cięciu kosztów i zredukowała tymczasową siłę roboczą w naszych fabrykach w Indiach".
W swoim najnowszym raporcie za trzeci kwartał Incap poinformował, że od początku roku jego siła robocza została zmniejszona o 1 136 osób w fabrykach firmy w Indiach.
Otto Pukk powiedział Evertiqowi w oświadczeniu przesłanym e-mailem, że pod koniec 2022 r. Incap zatrudniał 2 258 osób pracujących dla firmy w Indiach. Teraz zatrudnienie wynosi 1,122 osób.
Jak wpłynęło to na rozpoczęcie produkcji w trzeciej fabryce w Indiach?
"Produkcja rozpoczęła się w trzeciej fabryce. Oczywiście, wykorzystanie nie jest na początkowo planowanym poziomie z niższymi wolumenami destockingu".
Dyrektor generalny kontynuuje wyjaśniając, że Incap nadal ściśle współpracuje ze swoim największym klientem i że postrzega to działanie jako tymczasowe.
"Równolegle pracujemy nad zwiększeniem innych obszarów działalności. I jak wspomnieliśmy w raporcie, udało nam się to zrobić z powodzeniem, odnotowując około 30-procentowy wzrost innych firm od naszego największego klienta w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku”.