reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Elocity
Przemysł elektroniczny |

Budimex Mobility z technologicznym wsparciem Elocity

Spółka należąca do jednej z największych grup budowlanych w Polsce konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć stacji ładowania. Do tej pory przejęła 112 od Enei, a także zakupiła 31 od PGE. Technologiczne wsparcie w tej strategii Budomexowi Mobility zapewnia Elocity.

W maju 2022 roku Budimex ogłosił swoje plany wejścia do branży EV i realizowania w tym kierunku swojej strategii. Kilka miesięcy później, we wrześniu 2022 roku, polski gigant budowlany ogłosił powołanie nowej spółki – Budimex Mobility związanej z elektromobilnością. 

„Choć rynek EV w Polsce jest wciąż nowy i dopiero się rozwija, bardzo uważnie obserwowaliśmy go jeszcze przed startem Budimex Mobility” – mówi Jakub Długoszek, członek Zarządu Budimex Mobility S.A. „Od początku wiedzieliśmy, że tak ambitne plany rozwoju, jakie sobie założyliśmy, będą wymagać odpowiedniego partnera technologicznego. Elocity wspiera nas swoim doświadczeniem, a my możemy skupić się na dołączaniu do sieci kolejnych stacji ładowania.”

W komunikacie prasowym zaznaczono, że popularyzacji transportu zeroemisyjnego sprzyja rozrastająca się sieć stacji ładowania. Budimex Mobility widzi w tej części rynku miejsce dla siebie i zgodnie z planami, chce mieć blisko 150 stacji ładowania do końca kwartału. Tu należy podkreślić, że pod swoim szyldem firma chce stawiać stacje ładowania DC przy trasach szybkiego ruchu. Obecnie uruchamia 112 stacji, które przejęła od Enei. 

„Staramy się planować budowę sieci racjonalnie i rozsądnie, widzimy zarówno rynkowe szanse i zagrożenia, szacujemy również koszty utrzymania stacji” – tłumaczy w komunikacie Jakub Długoszek. „Bierzemy udział w kolejnych przetargach - oprócz stacji przejętych od Enea, aktualnie uruchamiamy również 31 stacji zakupionych od PGE. W sumie, do końca drugiego kwartału tego roku chcemy uruchomić blisko 150 stacji dostępnych pod brandem Budimex Mobility.”

Budimex Mobility wsparcie technologiczne uzyskał od Elocity, które dostarcza oprogramowanie do zarządzania infrastrukturą ładowania i dzieli się swoim doświadczeniem. 

„Przykład Budimex Mobility jasno pokazuje, że na polskim rynku elektromobilności wciąż jest miejsce dla nowych graczy” – mówi Michał Baranowski, CEO Elocity, w komunikacie prasowym. „Budimex to partner dobrze zorientowany na cele biznesowe, który do inwestycji i rozwoju podchodzi w sposób bardzo przemyślany. We współpracę z nim chętnie wchodzą zarówno prywatne firmy jak i samorządy, bo wiedzą, że mimo niedługiego stażu w EV Budimex to gwarancja doświadczenia i stabilności. A w parze z Elocity to również w 100% polski kapitał.” 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 13 2024 16:53 V22.3.28-1