reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PSPA
Przemysł elektroniczny |

Polak stanął na czele AVERE

Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA, został wybrany na stanowisko prezydenta The European Association for Electromobility (AVERE) – największej i najstarszej organizacji kreującej rynek elektromobilności w Europie, pisze PSPA w aktualnościach. Kadencja potrwa co najmniej do połowy 2026 roku.

Maciej Mazur został wybrany na prezydenta AVERE 20 czerwca. Przedstawicielem organizacji zostanie nie tylko po praz pierwszy Polak, ale również przedstawiciel Europy Środkowo-Wschodniej. 

„Kiedy zakładaliśmy PSPA w 2016 r. nie spodziewaliśmy się, że tak szybko zbudujemy organizację zrzeszającą ok. 240 członków, setki różnych partnerów, w tym liderów biznesu, NGO, instytucje naukowe i miasta. W ciągu kilku lat nasza organizacja stała się w branży e-mobility jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się w Europie. To doświadczenie w budowaniu PSPA, ze wszystkimi wspaniałymi ludźmi i firmami, które wspierały ten proces, doprowadziło mnie tutaj dzisiaj – i dziękuję wszystkim, którzy pomogli nam w tym rozwoju. Jako prezydent AVERE zamierzam pracować nad tym, abyśmy zintensyfikowali wysiłki na rzecz wprowadzenia europejskiego sektora e-mobility w kolejną dekadę. Chciałbym, aby AVERE działało aktywnie, dynamicznie i w sposób, który sprawi, że Europa stanie się jednym ekosystemem elektromobilności, a żadne państwo nie pozostanie w tyle” – powiedział Maciej Mazur.

PSPA podaje w aktualnościach, że w najbliższej kadencji w zarządzie zasiądą również, m.in.: Arturo Pérez de Lucia (AEDIVE, Hiszpania), Baerte de Brey (Formula E-Team, Niderlandy), Espen Hauge (dotychczasowy prezydent AVERE, Norwegian EV Association), Patrik Krizansky (SEVA, Słowacja), Marjolaine Blondeau (reprezentantka Tesli). 

AVERE powstało w 1978 roku w Brukseli. Jest więc najstarszą organizacją dedykowaną zeroemisyjnemu transportowi w Europie. Członkowie organizacji pochodzą z 23 państw europejskich. PSPA zaznacza, że AVERE reprezentuje ok. 2,6 tys. przedsiębiorstw z całego łańcucha wartości e-mobility oraz blisko 140 tys. posiadaczy i użytkowników pojazdów elektrycznych. 

„W tych okolicznościach głos branży elektromobilności powinien wybrzmiewać głośniej niż kiedykolwiek wcześniej. W AVERE zamierzamy skupić się na budowaniu nowych partnerstw i mocniejszym angażowaniu naszych członków z różnych krajów we wspólne inicjatywy, projekty i stanowiska. Chcemy również – w jeszcze większym stopniu niż dotychczas – wykorzystywać potencjał partnerów AVERE w dziedzinie wiedzy eksperckiej. Nasze cele pozostają te same: oparcie europejskiego sektora transportu drogowego na pojazdach o napędzie elektrycznym i uczynienie z Europy, w tym regionu CEE, przemysłowego i kompetencyjnego centrum branży e-mobility. Wszystko po to, aby zdecydowanie wzmocnić pozycję Europy w globalnym łańcuchu dostaw elektromobilności i przyspieszyć elektryfikację transportu na skalę masową”– mówił dalej Maciej Mazur.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 28 2024 11:54 V22.3.46-2