reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Foxconn
Przemysł elektroniczny |

Stellantis i Foxconn ogłaszają powstanie spółki joint venture

Nowa spółka joint venture Stellantis i Foxconn została nazwana SiliconAuto i będzie projektowała oraz sprzedawała najnowocześniejsze półprzewodniki dla przemysłu motoryzacyjnego.

Stellantis N.V. i Hon Hai Technology Group ogłosiły dziś – 20 czerwca – utworzenie SiliconAuto, spółki joint venture 50/50, która będzie zajmowała się projektowaniem i sprzedażą rodziny najnowocześniejszych półprzewodników na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, w tym dla Stellantis, począwszy od 2026 roku.

W grudniu 2021 roku Stellantis i Foxconn podpisały umowę, która miała na celu wspólne opracowanie rodziny półprzewodników do zastosowań motoryzacyjnych. Konsekwencją tej umowy jest utworzenie dziś ogłoszonej spółki joint venture. Nie jest to jednak pierwsze wspólne przedsięwzięcie obu firm, które w swoim portfolio mają już spółkę joint venture Mobile Drive, koncentrującą się na opracowywaniu inteligentnych kokpitów obsługiwanych przez elektronikę użytkową, interfejsy człowiek-maszyna i usługi.

Siedziba SiliconAuto ma znajdować się w Holandii. Spółka JV będzie zarządzana przez kadrę kierowniczą obu partnerów-założycieli. W komunikacie zaznaczono, że Stellantis zapewni SiliconAuto wkład w celu umożliwienia i dostarczenia możliwości, które będą potrzebne w przyszłych pojazdach elektrycznych na baterie i platformach pojazdów wieloenergetycznych.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowa spółka joint venture połączy możliwości rozwojowe Foxconn i wiedzę specjalistyczną w branży ICT z dobrym zrozumieniem różnorodnych potrzeb mobilności na całym świecie przez Stellantis. SiliconAuto ma zatem zapewnić klientom skoncentrowane na przemyśle motoryzacyjnym źródło półprzewodników dla rosnącej liczby sterowanych komputerowo funkcji i modułów, szczególnie tych potrzebnych w pojazdach elektrycznych.

Warto zaznaczyć, że produkty SiliconAuto będą wspierały przyszłe potrzeby półprzewodnikowe Stellantis, Foxconn oraz innych klientów. Obejmuje to STLA Brain, nową architekturę elektryczną/elektroniczną i programową Stellantis z pełnymi możliwościami aktualizacji over-the-air.

"Stellantis skorzysta z solidnych dostaw podstawowych komponentów, co ma kluczowe znaczenie dla napędzania szybkiej, zdefiniowanej programowo transformacji naszych produktów" - powiedział Ned Curic, dyrektor ds. technologii w Stellantis. "Naszym celem jest konstruowanie pojazdów, które płynnie łączą się z codziennym życiem naszych klientów i zapewniają wiodące w swojej klasie możliwości wiele lat po opuszczeniu linii montażowej. Dzięki temu wspólnemu przedsięwzięciu możemy tworzyć innowacje stworzone specjalnie z myślą o efektywnym partnerstwie".


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2