reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Airbus
Przemysł elektroniczny |

Airbus i STMicroelectronics współpracują nad elektroniką mocy

Airbus i STMicroelectronics ogłosiły współpracę badawczo-rozwojową w zakresie zaawansowanych półprzewodników mocy, które zgodnie określają mianem kluczowego czynnika umożliwiającego przejście przemysłu lotniczego na systemy hybrydowe i w pełni elektryczne. Półprzewodniki te mają odegrać znaczącą rolę w zasilaniu m.in. przyszłych helikopterów hybrydowych.

Francuski producent samolotów oraz francusko-włoskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w układach elektronicznych z siedzibą w Genewie, podpisały umowę o współpracy w zakresie badań i rozwoju elektroniki mocy w celu wspierania tej bardziej wydajnej i lżejszej, niezbędnej dla przyszłych samolotów z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznych miejskich pojazdów powietrznych.

Jak zaznaczono w komunikacie prasowym, współpraca opiera się na ocenach, które zostały już przeprowadzone przez obie firmy w celu zbadania korzyści płynących z materiałów półprzewodnikowych o szerokim paśmie wzbronionym dla elektryfikacji samolotów. STMicroelectronics  podkreśla, że półprzewodniki o szerokim paśmie wzbronionym, takie jak węglik krzemu (SiC) i azotek galu (GaN), mają lepsze właściwości elektryczne w porównaniu z tradycyjnymi półprzewodnikami, takimi jak krzem. Tym samym umożliwiają one rozwój mniejszych, lżejszych i bardziej wydajnych urządzeń oraz systemów elektronicznych o wysokiej wydajności, szczególnie w zastosowaniach, które wymagają dużej mocy, wysokiej częstotliwości lub wysokiej temperatury.

"Współpraca z STMicroelectronics, światowym liderem w dziedzinie półprzewodników mocy i technologii szerokopasmowych, będzie kluczem do wsparcia działań firmy Airbus w zakresie elektryfikacji" – powiedziała Sabine Klauke, dyrektor ds. technicznych w firmie Airbus. "Wykorzystanie ich wiedzy i doświadczenia w zakresie elektroniki mocy do zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych z naszymi własnymi osiągnięciami w zakresie elektryfikacji samolotów i VTOL pomoże nam przyspieszyć rozwój przełomowych technologii wymaganych dla mapy drogowej ZEROe i CityAirbus NextGen".

Zgonie z podpisaną umową, nawiązana przez firmy współpraca będzie koncentrować się na opracowywaniu urządzeń, pakietów oraz modułów SiC i GaN dostosowanych do zastosowań lotniczych Airbusa. Firmy ocenią te komponenty, przeprowadzając zaawansowane badania i testy na demonstratorach, takich jak jednostki sterujące silnikami elektrycznymi, konwertery mocy wysokiego i niskiego napięcia oraz bezprzewodowe systemy przesyłania energii, czytamy w komunikacie. 

"STMicroelectronics jest liderem rynku w dziedzinie rozwoju innowacyjnych półprzewodników mocy z produktami i rozwiązaniami o wyższej wydajności opartymi na zaawansowanych materiałach, takich jak węglik krzemu i azotek galu. Mamy już silną, transformacyjną obecność w zastosowaniach mobilnych i przemysłowych, wzmocnioną pionowo zintegrowanym globalnym łańcuchem dostaw SiC, co pozwala nam wspierać naszych klientów na całym świecie w elektryfikacji i dekarbonizacji" – powiedział Jerome Roux, prezes ds. sprzedaży i marketingu w STMicroelectronics. "Przemysł lotniczy jest bardzo wymagającym rynkiem o specyficznych wymaganiach. Współpraca z Airbusem, światowym liderem w tej branży, daje nam możliwość wspólnego definiowania nowych technologii zasilania, których branża potrzebuje, aby zrealizować swoje cele w zakresie dekarbonizacji".

Warto dodać, że Evertiq pisał niedawno o innej firmie, która dąży do niskoemisyjnych rozwiązań w lotnictwie: Rolls-Royce inwestuje w badania na Węgrzech.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama