Polestar przyspiesza swój rozwój w Chinach
Szwedzka marka samochodów elektrycznych postanowiła wejść w strategiczną spółkę joint venture na rynku chińskim z Xingji Meizu Group – tamtejszą firmą technologiczną.
Szwedzka firma stwierdza w komunikacie prasowym, że JV ma na celu wzmocnienie oferty Polestar na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Cel ten ma zostać osiągnięty za sprawą połączenia możliwości Polestar w zakresie projektowania i wydajności z doświadczeniem Xingji Meizu w zakresie rozwoju oprogramowania oraz sprzętu elektroniki użytkowej.
"Chiny są jednym z najszybciej rozwijających się rynków pojazdów elektrycznych na świecie. Jest to również rynek o bardzo specyficznych trendach konsumenckich, w tym o rosnącym poziomie integracji między urządzeniami elektroniki użytkowej, a pojazdami. Współpracując z firmą, która ma silne kompetencje uzupełniające nasze własne, będziemy w stanie zaoferować lokalnie dostosowane usługi, których oczekują zarówno kierowcy, jak i pasażerowie" – mówi Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, w komunikacie prasowym.
Spółka joint venture rozwinie istniejącą platformę technologiczną Xingji Meizu, Flyme Auto, w płynny system operacyjny dla samochodów Polestar sprzedawanych w Chinach. Znajdą się w nim aplikacje samochodowe, usługi przesyłania strumieniowego i inteligentne oprogramowanie pojazdu. Zostanie to uzupełnione o urządzenia mobilne oraz wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, a także aplikacje dla klientów, co stworzy jednolity cyfrowy ekosystem. Polestar twierdzi, że spodziewa się przenieść około 130 pracowników handlowych do swojej nowej firmy w Chinach, która będzie jedynym autoryzowanym podmiotem sprzedaży i serwisu Polestar w Chinach.
Polestar będzie właścicielem 49% kapitału spółki joint venture, a pozostałe 51% stanie się własnością Xingji Meizu, która będzie odpowiedzialna za zapewnienie przyszłego finansowania spółki joint venture – jedynie na początku działalności kapitał dostarczą obie firmy.
Xingji Meizu to firma technologiczna zatrudniająca około 2600 pracowników. Koncentruje się na opracowywaniu portfolio urządzeń mobilnych i inteligentnych, które wykorzystują technologie rozszerzonej rzeczywistości. Założycielem Xingji Meizu jest Eric (Shufu) Li, prezes Geely Holding Group i ostateczny właściciel Polestar.
Polestar twierdzi również, że kontynuuje bliską współpracę z Google. Samochody Polestaru w pozostałej części świata będą nadal wyposażone w systemy informacyjno-rozrywkowe oparte na systemie Android Automotive OS.