Hyundai i Kia zmieniają podejście do badań i rozwoju
Dwaj giganci motoryzacyjni zdecentralizują istniejącą strukturę badawczo-rozwojową i zastąpią ją grupą niezależnych Allianced Tech Organizations.
Hyundai Motor Company i Kia Corporation zmieniają swoje podejście do badań i rozwoju, aby "reagować na szybko zmieniający się globalny przemysł motoryzacyjny, kontynuować przejście na elektryfikację i przyspieszyć rozwój pojazdów definiowanych programowo (SDV)".
Obie firmy chcą dać swoim badaczom więcej swobody i elastyczności. Tym samym w nowej strukturze każdy zespół technologiczny utworzy nową Allianced Tech Organisation, które będą funkcjonowały w ramach odnowionej organizacji badawczo-rozwojowej. Cztery ATO prezentują się w następujący sposób:
- Dział Total Vehicle Development (TVD) – podzielony na klasy pojazdów w celu usprawnienia rozwoju nowych modeli marek Hyundai, Kia i Genesis oraz skupienia się na rozwoju elektryfikacji.
- Jednostka technologiczna Vehicle SW – łącząca technologie oprogramowania i rozwijająca SDV, w tym elektronikę, infotainment, autonomiczną jazdę i możliwości sterowania pojazdem.
- Jednostka technologiczna META (Mobility Engineering and Tech Acceleration) – zajmująca się rozwojem zaawansowanych technologii, w tym innowacyjnych produktów nowej generacji i technologii platformowych.
- Niezależne organizacje badawczo-rozwojowe i centra projektowe – prowadzące badania nad pojazdami użytkowymi, robotyką, akumulatorami, wodorowymi ogniwami paliwowymi i projektowaniem.
"Nowa struktura badawczo-rozwojowa będzie szybka i elastyczna, a działając z dynamiką startupu, pozwoli nam zostać liderem w szybko zmieniającym się krajobrazie mobilności" – powiedział prezes i CTO Yong Hwa Kim. "Podczas gdy poprzednia struktura koncentrowała się na efektywnym rozwoju pojazdów, nowa, dynamiczna sprosta ciągłym zmianom w globalnych wymaganiach konsumentów, a także rozszerzy organizację, aby dostarczać dopasowane rozwiązania w zakresie przyszłej mobilności, elektryfikacji, oprogramowania i robotyki".