Nidec i Renesas wspólnie opracują rozwiązania dla E-Axle
Nidec i Renesas łączą siły, by wspólnie opracować rozwiązania półprzewodnikowe dla nowej generacji systemu E-Axle (X-in-1), który integruje silnik napędowy i elektronikę mocy dla pojazdów elektrycznych (EV).
Obecnie pojazdy elektryczne coraz częściej wykorzystują jednostkę 3 w 1 zwaną E-Axle, która integruje silnik, falownik i skrzynię biegów. Aby uzyskać wysoką wydajność i sprawność, a także obniżyć rozmiary, wagę i koszty oraz przyspieszyć rozwój, pojazdy elektryczne integrują również elementy sterujące elektroniką mocy, takie jak konwertery DC-DC i ładowarki pokładowe (OBC). Producenci pojazdów elektrycznych na rynkach takich jak Chiny opracowali platformę X-in-1, która integruje wiele funkcji, przyspieszając przyjęcie w wielu modelach pojazdów.
Ponieważ X-in-1 integruje wiele funkcji i zwiększa swoją złożoność, utrzymanie wysokiego poziomu jakości w pojazdach staje się wyzwaniem. Aby temu zaradzić, obie firmy postanowiły połączyć technologię silnikową Nidec i technologię półprzewodnikową Renesas, aby wspólnie opracować niezawodny i wysokowydajny proof of concept (PoC) dla systemu X-in-1.
Firmy planują uruchomienie pierwszego PoC do końca 2023 roku, który będzie obejmował system 6 w 1 z przetwornicą DC-DC, OBC i jednostką dystrybucji zasilania (PDU), a także silnik, falownik i skrzynię biegów. W drugiej fazie, w 2024 r., Nidec i Renesas planują opracować wysoce zintegrowany PoC X-in-1, który będzie obejmował system zarządzania baterią (BMS) wraz z innymi komponentami. Pierwszy PoC obejmie urządzenia zasilające oparte na SiC (węglik krzemu), a drugi PoC zastąpi urządzenia zasilające DC-DC i OBC GaN (azotek galu), oferując doskonałą wydajność w pracy z wysoką częstotliwością. Wszytko to ma na celu dalsze zmniejszanie rozmiarów i kosztów.
Opierając się na PoC opracowanym w ramach tej współpracy, Nidec planuje szybko wyprodukować systemy E-Axle, aby dodać je do swojego portfolio i przejść do masowej produkcji. Firma chce zostać liderem na rynku E-Axle.
Renesas planuje natomiast opracować i dostarczyć gotowe rozwiązania dla coraz bardziej złożonych systemów X-in-1 poprzez rozszerzenie wspólnie opracowanego PoC dla projektów referencyjnych E-Axle.