reklama
reklama
reklama
© Moya
Przemysł elektroniczny |

Moya uruchomi ponad 4 000 punktów ładowania

Anwim S.A., właściciel stacji paliw Moya, zakłada uruchomienie ponad 4 000 własnych punktów ładowania do końca 2030 roku. Spółka na realizację zielonej strategii przeznaczy ok. 1 mld zł. O zaplecze technologiczne przedsięwzięcia zadba krakowska firma – Elocity.

 Anwim S.A. w swojej nowej strategii rozwoju uwzględnia potrzebę dynamicznego rozwoju stacji ładowania w ramach sieci Moya. Dla ziszczenia się tych planów, na partnera wybrano Elocity, które dostarczy technologię do zarządzania infrastrukturą sieci. 

„Zamierzamy brać aktywny udział w transformacji energetycznej kraju. Chcemy stać się jednym z liderów zmian, dlatego osią rozwoju całej grupy kapitałowej będzie w najbliższych latach zielona strategia. Jej zrealizowanie będzie możliwe przy technologicznym wsparciu Elocity” – mówi w komunikacie prasowym Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A. 

Elocity pisze, że innowacyjna integracja aplikacji firmy z narzędziami sieci Moya było możliwe dzięki elastycznemu oprogramowaniu. Jej software jest tworzony od podstaw, został więc dopasowany do potrzeb Anwimu. 

„Nasza współpraca z Anwim S.A. pozwoli na zaprezentowanie pełni możliwości związanych z wykorzystaniem technologii, której twórcą i właścicielem jest Elocity” – mówi w komunikacie pasowym Michał Baranowski, CEO Elocity. „Jako partner technologiczny dostarczamy rozwiązanie, które umożliwia rozszerzenie funkcjonalności dotychczasowych rozwiązań flotowych MOYA, w tym aplikacji mobilnych dla kierowców, o narzędzia dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co to oznacza dla użytkownika końcowego? Że dzięki naszej integracji kierowcy i klienci MOYA będą mieć dostęp do kompletu funkcjonalności z zakresu elektromobilności w ramach obecnie posiadanych narzędzi tj. aplikacji MOYA firma i Super MOYA.”

Należy zaznaczyć, że Anwim w ciągu najbliższych 5-7 lat planuje przeznaczyć 1,5 mld zł na inwestycję, z czego ok. 1 mld zł będzie dedykowane na realizację zielonej strategii – jednym z jej kluczowych elementów jest właśnie budowa infrastruktury ładowania. 

"Do 2030 r. w ramach realizacji strategii Anwim S.A. powstanie własna sieć punktów ładowania, zarówno na stacjach MOYA jak i poza nimi. Łącznie planujemy mieć ponad 4 tys. własnych punktów ładowania do końca 2030 r. oraz zamierzamy rozszerzać sieć poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Jeszcze w tym roku klienci MOYA mają mieć dostęp do około 1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju” – mówi w komunikacie prasowym Andrzej Kisała, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży flotowej w Anwim S.A. 

Agnieszka Nocuń, CFO Elocity zauważa z kolei, że połączenie sił Elocity z marką Moya, a także integracja wielu narzędzi, umożliwiających zarządzanie flotą, jest istotną informacją nie tylko dla wszystkich kierowców, ale przede wszystkim dla fleet menedżerów 

„Ci, którzy już teraz korzystają z karty flotowej Elocity zyskają dostęp do nowych stacji ładowania.” - podkreśla Agnieszka Nocuń, CFO Elocity. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
July 23 2024 01:29 V22.5.13-1