Škoda wyprodukowała już pół miliona systemów akumulatorowych
Škoda informuje, że w swoim głównym zakładzie w Mladá Boleslav wyprodukowała już 500 000 systemów akumulatorowych dla pojazdów Grupy Volkswagen. Warto zaznaczyć, że producent zainwestował w niezbędną transformację zakładów, rozwód, digitalizację oraz przeszkolenie ponad 23 tysięcy pracowników.
W komunikacie prasowym Škody czytamy, że strategicznie ważne komponenty są montowane w pojazdach MEB, a także w modelach z hybrydowym układem napędowym typu plug-in marek: Škoda, Volkswagen, Audi oraz SEAT.
„Systemy akumulatorowe są kluczowym elementem naszej udanej transformacji w kierunku elektromobilności. Przełomowy jubileusz 500 000 wyprodukowanych przez Škodę systemów akumulatorowych dla pojazdów MEB i hybrydowych plug-in jest wybitnym osiągnięciem. Świadczy zarówno o zaufaniu Grupy Volkswagen do naszego wysoko wykwalifikowanego zespołu, jak i o bezkompromisowym zaangażowaniu w e-mobilność. Już wkrótce pójdziemy o krok dalej: otworzymy dodatkową linię montażową i zwiększymy dzienną produkcję” – mówił w komunikacie prasowym Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.
Škoda w swoim zakładzie w Mladá Boleslav rozpoczęła produkcję wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych dla modeli z napędem hybrydowym plug-in we wrześniu 2019 roku.
Warto zaznaczyć, że zakład ten ma powierzchnię około 2 000 m². Pracę w nim wspiera 13 w pełni zautomatyzowanych robotów, zajmujących się m.in. obsługą szczególnie ciężkich komponentów. Škoda podkreśla w komunikacie, że co 86 sekund kompletowany jest akumulator do modeli opartych na MQB z hybrydowym układem napędowym plug-in.
Rok temu, w maju 2022 roku, Škoda ruszyła z produkcjąs ystemów akumulatorowych do pojazdów całkowicie elektrycznych opartych na platformie MEB. Systemy mają pojemność od 55 do 82 kWh i są montowane w modelach własnych, jak również w pojazdach marki Volkswagen i Audi – napisano dalej.
„Wraz z poszczególnymi modułami akumulatorowymi, system MEB obejmuje również obudowę ze zintegrowanym chłodzeniem i systemem zarządzania akumulatorem, a także niezbędne przyłącza elektryczne. Przy obecnej linii produkcyjnej, w którą Škoda zainwestowała prawie 130 mln euro, pracuje około 250 pracowników. W 2023 roku marka uruchomi kolejną linię montażową. Łączna zdolność produkcyjna systemów akumulatorowych MEB (1 500 sztuk) i PHEV (800 sztuk) wzrośnie wówczas do nawet 2 300 sztuk dziennie.” – podsumowuje producent w komunikacie prasowym.