Polska firma nawiązuje współpracę z GATX Rail Europe
Założone w 2017 roku Nevomo ogłosiło nawiązanie współpracy z GATX Rail Europe, leasingodawcą wagonów kolejowych. Współpraca ma na celu zwiększenie wydajności kolei przy użyciu najbardziej innowacyjnych technologii dla kolejowych przewozów towarowych – wyjaśnia firma w komunikacie.
Nevomo działa w obszarze nowych technologii, jest twórcą innowacyjnej, inspirowanej hyperloopem technologii MagRail, którą docenili najwięksi gracze europejskiego przemysłu kolejowego. Polska firma zdążyła jak dotąd podpisać umowy m.in. z włoskim zarządcą infrastruktury Rete Ferroviaria Italiana, największym niemieckim portem śródlądowym Duisport, czy z kolejami francuskimi SNCF. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Nevomo zakończyło budowę pełnowymiarowego toru testowego w Nowej Sarzynie, będącym najdłuższym w Europie torem do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej.
W ramach współpracy z GATX Rail Europe Nevomo zobowiązało się na zainstalowanie niedawno wprowadzonych komponentów Booster, które są częścią systemu MagRail, na konwencjonalnych wagonach towarowych leasingodawcy. W kolejnym etapie mają zostać przeprowadzone testy na infrastrukturze kolejowej wyposażonej w urządzenia przytorowe systemu.
MagRail Booster, jak wyjaśnia Nevomo, pozwala na szybkie zmodernizowanie istniejących wagonów kolejowych poprzez doposażenie w napęd z silnikiem liniowym.
“Atrakcyjność technologii MagRail Booster firmy Nevomo polega na jej zdolności do unowocześnienia istniejących linii kolejowych, zarówno z punktu widzenia infrastruktury, jak i taboru. Pozwoli to na szybszy rozwój kolei i zwiększenie przepustowości, co jest bardzo potrzebne dla zrównoważonej i wydajnej logistyki, przy jednoczesnym zachowaniu kompatybilności i interoperacyjności z obecnym systemem przewozów." – mówi w komunikacie prasowym Jörg Nowaczyk, Chief Commercial Officer w GATX Rail Europe.
Nevomo pisze, że potencjalne zastosowania MagRail Booster z wykorzystaniem zmodernizowanego taboru towarowego są obecnie przedmiotem oceny przez wiodące koleje europejskie, np. w zakresie zwiększenia limitów załadunku na wzniesieniach terenu lub szybszego ponownego przyspieszenia pociągów towarowych po minięciu ich przez szybsze pociągi pasażerskie.
“Jesteśmy niezmiernie dumni, że GATX - jeden z wiodących leasingodawców wagonów w Europie - jest naszym partnerem w rozwijaniu i testowaniu technologii MagRail Booster. Pierwsze modernizacje już trwają, a jeszcze w tym roku na naszym torze testowym zobaczymy pierwszy w pełni zelektryfikowany i automatyczny wagon GATX MagRail Booster. W Nevomo stale monitorujemy sytuację na rynku i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, dostosowując nasze produkty do ich wyzwań. W ten sposób narodził się MagRail Booster" – mówi w komunikacie prasowym Stefan Kirch, Chief Business Development Officer w Nevomo.