reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Saab
Przemysł elektroniczny |

Lotos zamówił robotyczny pojazd podwodny

Lotos Petrobaltic, będący częścią Orlenu, zamówił robotyczny pojazd klasy roboczej Seaeye Leopard firmy Saab do obsługi infrastruktury podwodnej na polskich polach naftowych B3 i B8 na Morzu Bałtyckim – podała szwedzka firma w komunikacie prasowym.

Saab pisze, że Lotos Petrobaltic wybrał Seaeye Leopard ze względu na jego wszechstronność i możliwość pomieszczenia znacznie większej liczby wyposażenia dla szerszego zakresu zadań.

Obecne zadania będą obejmowały kompleksową inspekcję konstrukcji podwodnych, czyszczenie konstrukcji, cięcie, pogłębianie na potrzeby inspekcji, podstawowe wsparcie dla instalacji głowicowych oraz wsparcie dla zespołów nurkowych.

Zdolności adaptacyjne Leoparda są szczególnie ważne dla Lotos Petrobaltic, pisze Saab w komunikacie prasowym, ponieważ konstrukcja pojazdu sprawia, że może on być w przyszłości rozbudowywany i konfigurowany do wykonywania kompleksowych pomiarów oraz prac i inspekcji podwodnych dla szerokiego grona odbiorców.

Leopard będzie również wyposażony w pakiet pomiarowy obejmujący sonar wielowiązkowy, LIDAR i pipetracker.

Szwedzki producent zaznaczył, że obecna konfiguracja Leoparda obejmuje system Sonardyne DVL/INS, Sprint-Nav INS, system nagrywania i zdarzeń Digital Edge, pięć kamer, w tym system Kongsberg HD, a także One Laser do wideo i pomiarów, sonar Tritech Super Seaking, siedmiofunkcyjny manipulator, chwytak Schilling Orion, elektryczne narzędzie dynamometryczne, obrotowy nóż tarczowy, system pogłębiania WeSubsea, narzędzie czyszczące FlexiClean, system strumienia wody i caviblaster, ultradźwiękowy miernik grubości Cygus, podajnik wielozadaniowy oraz sanki z narzędziami.

W skład pakietu Leopard wchodzi również tophatowy system zarządzania podwięzią (TMS), system wynurzania i odzyskiwania ram "A" (LARS) oraz kabina kontrolna wykonana na zamówienie.

Jednocześnie Lotos Petrobaltic przygotowuje swój statek transportowy, Bazalt II, jako dedykowaną platformę operacyjną dla Leoparda. Saab podkreśla, że koncern przystosowuje jednostkę do przyjęcia systemu LARS i niestandardowo skonfigurowanej kabiny kontrolnej, wraz z dodatkowymi systemami peryferyjnymi.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2024 07:33 V22.4.46-1
reklama
reklama