reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Northvolt
Przemysł elektroniczny |

Northvolt rozwija baterie lotnicze

Cuberg, spółka zależna Northvolt, zaprezentował dziś, tj. 25 kwietnia, nowy program rozwoju wysokowydajnych systemów baterii, które umożliwią bezpieczne i zrównoważone loty elektryczne – napisano w komunikacie prasowym.

Jak wynika z opublikowanej informacji, Cuberg będzie kierował programem poprzez projektowanie i budowę rozwiązań systemowych dla przemysłu lotniczego w oparciu o innowacyjną technologię baterii litowo-metalowych.

"Northvolt zdobywa pozycję wiodącego globalnego dostawcy zrównoważonych ogniw akumulatorowych dla segmentu motoryzacyjnego, a także kompletnych systemów akumulatorowych dla rynków przemysłu ciężkiego i magazynowania energii. Dzięki naszemu programowi systemów lotniczych, będziemy mogli wykorzystać następną generację technologii ogniw litowo-metalowych Cuberga oraz nasze doświadczenie w produkcji baterii, aby wprowadzić kompleksowe rozwiązania z zakresu energii w przestworza." – mówi w komunikacie Peter Carlsson, prezes i współzałożyciel Northvolt.

Cuberg w lipcu 2022 roku opublikował zewnętrznie potwierdzone dane dotyczące wydajności swojej technologii ogniw litowo-metalowych. Od tamtej pory spółka zależna Northvolt dążyła do zintegrowania systemu baterii, osiągając co następuje:

  • opracowanie komercyjne ogniwo litowo-metalowe o pojemności 20 Ah i energii specyficznej 405 Wh/kg, które zostało dostarczone do klientów na całym świecie;
  • opracowanie i wyprodukowanie modułu lotniczego, opartego na ogniwach litowo-metalowych o pojemności 20 Ah, o energii właściwej 280 Wh/kg i gęstości energii 320 Wh/L;
  • opracowanie i przystosowanie platformy modułu litowo-metalowego, która osiągnęła pasywną odporność na propagację podczas testów weryfikacji termicznej typu runaway, co jest kluczowym krokiem w certyfikacji systemów baterii lotniczych.

"Przemysł lotniczy dąży do czystszych form energii i napędu, ale producenci samolotów są powstrzymywani przez wagę i niedojrzałość systemów baterii litowo-jonowych posiadających certyfikat lotniczy. Dzięki temu nowemu programowi, będziemy budować certyfikowane systemy bateryjne umożliwiające znaczne zwiększenie wydajności samolotu i dostarczać zaufane rozwiązanie end-to-end wspierane przez jednego z najlepszych na świecie producentów baterii." – mówi w komunikacie prasowym Richard Wang, prezes i założyciel Cuberg.

Dodajmy zgodnie z treścią komunikatu, że technologia opracowana przez Cuberg wykorzystuje anodę litowo-metalową i opatentowany płynny elektrolit, aby jednocześnie rozwiązać problemy związane z wydajnością i możliwością produkcji baterii. Podczas gdy dotychczasowe technologie baterii, takie jak litowo-jonowe, mogą być zbyt ciężkie i mało wydajne do zastosowania w samolotach, ogniwa Cuberga są lekkie i wysokowydajne. Technologia ta jest również kompatybilna ze standardowymi metodami produkcji w przemyśle, co umożliwia skalowalność, niezawodność i identyfikowalność w całym łańcuchu wartości.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama