reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Hyundai Motor Group
Przemysł elektroniczny |

Hyundai Motor Group celuje w produkcję EV

Koncern ogłosił w komunikacie prasowym swoje najnowsze plany inwestycyjne, zgodnie z którymi planuje zostać trzecim producentem EV do 2030 roku.

Hyundai Motor Group planuje znaleźć się w pierwszej trójce producentów EV na świecie do 2030 r. dzięki połączonej sprzedaży modeli elektrycznych Hyundai Motor, Kia i Genesis.

W komunikacie prasowym czytamy, że Hyundai Motor Group ogłosiło plany znacznego zwiększenia rocznej produkcji EV do 2030 roku w Korei do 1,51 mln sztuk, a globalnego wolumenu do 3,64 mln sztuk. Aby umożliwić realizację tych planów, Hyundai Motor i Kia wraz z Hyundai MOBIS planują zainwestować w Korei 24 biliony KRW, czyli około 18 miliardów USD, w sektor EV.

Koncern zakrojonymi na tak dużą skalę inwestycjami ma na celu unowocześnienie koreańskiego ekosystemu EV oraz wzmocnienie jego roli jako ośrodka napędzającego innowacje w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Również by zwiększyć krajowe zdolności produkcyjne w zakresie EV, Kia buduje nowy zakład dedykowany produkcji elektrycznych pojazdów PBV, jednocześnie rozbudowując istniejące linie EV, by zwiększyć zdolności produkcyjne.  

Hyundai Motor Group planuje również podjąć inwestycje ukierunkowane na badania i rozwój. W komunikacie wymieniono m.in. plany rozwoju platformy dla pojazdów elektrycznych nowej generacji, rozszerzenie linii produkcyjnych, opracowanie podstawowych części i zaawansowanych technologii, tworzenie zaplecza badawczego, a także promowanie rozwoju technologii we współpracy ze swoimi partnerami. Działania te mają przyczynić się do zwiększenia dywersyfikacji linii produktów dedykowanych platformom i postępu w zakresie systemów zasilania elektrycznego, które są kluczowe dla wydajności pojazdów elektrycznych, takich jak akumulatory i silniki, oraz rozwój technologii zwiększających zasięg pojazdu elektrycznego na jednym ładowaniu.

Zapowiedziano również aktywną budowę infrastruktury szybkiego ładowania w Korei, by wyjść naprzeciw nowym potrzebom i „zmaksymalizować wygodę ładowania klientom EV”. Przypomnijmy, że dwa lata temu - w kwietniu 2021 roku – Hyundai wprowadził na rynek E-pit, czyli markę szybkiego ładowania w EV. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 30 2023 20:03 V22.0.11-2
reklama
reklama