Zound Industries przejmuje firmę Marshall
Założone w 1962 roku brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem oraz produkują wzmacniaczy elektroakustycznych, od 2010 oku miało podpisaną umowę licencyjną ze szwedzką firmą Zound Industries. Teraz długoterminowa umowa licencyjna przeradza się w przejęcie.
Umowa ta oznacza moment, w którym ikoniczna brytyjska marka i jej partner, szwedzki Zound Industries, łączą siły i uruchamiają Marshall Group.
Zgodnie z umową, Zound Industries przejmie Marshall Amplification, a rodzina Marshallów stanie się największym udziałowcem nowo powstałej Marshall Group. Transakcja obejmuje wszystkie marki i spółki zależne Marshall Amplification - w tym Natal Drums, Marshall Records i Marshall Live Agency.
Od pierwszego dnia działalności przychody Marshall Group wyniosą ponad 360 mln USD przy dwucyfrowej rentowności. Nowo podpisana mowa opiera się na długoterminowym partnerstwie pomiędzy obiema firmami, które dotąd trwało ponad dekadę, jednak teraz przerodza się w coś większego. Rodzina Marshall będzie posiadała 24% udziałów w nowo utworzonej Marshall Group.
"Dla mnie jest to spełnienie marzeń. Zenith wspiera Zound Industries od 2010 roku, ponieważ kupujemy wizję firmy dotyczącą przyszłości technologii audio klasy premium. Ta umowa stanowi potwierdzenie tej prognozy - przyczyni się do stworzenia większej wartości dla inwestorów i ustanowienia solidnej podstawy do przyszłego wzrostu" – mówił Tommy Jacobson, założyciel Zenith, wieloletni inwestor i największy udziałowiec Zound Industries przed transakcją.
Jeremy de Maillard, prezes Zound Industries i nowej Marshall Group, powiedział natomiast, że połączenie sił obu firm zapewni "wyjątkową" pozycję Marshall Group.
"Zound udowodnił, że jest globalną, szybko rozwijającą się i postępową firmą. Dzięki Marshall Group, jesteśmy nastawieni na przyspieszenie naszego korzystnego wzrostu na rynku o wartości 100 mld USD" – mówił de Maillard.