reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ekoenergetyka
Przemysł elektroniczny |

Strategiczne partnerstwo w polskim sektorze emobilności

Ekoenergetyka oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) podjęły współpracę o charakterze strategicznym, która ma na celu rozwój rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce oraz w Europie – poinformowało PSPSA w aktualnościach.

W ramach nawiązanej współpracy oba podmioty będą realizowały wspólne projekty, a także angażowały się w różne inicjatywy o charakterze międzynarodowym. Istotna będzie również ich współdziałanie w zakresie merytorycznym, edukacyjnym oraz promocyjnym. 

„Bardzo się cieszymy ze współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, dzięki której będziemy mogli wspólnie rozwijać branżę e-mobility i ugruntowywać znaczącą rolę Polski jako lidera elektromobilności” – podkreśla Bartosz Kubik współzałożyciel i Prezes Ekoenergetyka-Polska S.A. – „Podpisujemy umowę jako dwóch liderów i nasze partnerstwo ma przyczynić się do przyspieszenia rozwoju tego sektora. Mamy przekonanie, że łącząc siły dwóch potężnych graczy, będziemy mogli zdynamizować procesy i sprawić, żeby Polska była ważnym graczem na globalnej mapie rozwoju branży elektromobilnej.” – powiedział Bartosz Kubik, Współzałożyciel i Prezes Ekoenergetyka-Polska S.A.

PSPA pisze w aktualnościach, że wdrażanie elektromobilności bez praktycznego podejścia nie ma większej racji bytu. Z tego też względu pojawił się pomysł na wspólną realizację największego w Polsce testu samochodów elektrycznych, czyli EV Experience, którego Ekoenergetyka będzie oficjalnym partnerem.

„W tym tygodniu posłowie Parlamentu Europejskiego oraz szwedzka prezydencja Rady osiągnęli wstępne porozumienie dotyczące rozporządzenia, które zastąpi dyrektywę ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. W efekcie od 2025 r. punkty ładowania samochodów elektrycznych o mocy minimum 400 kW powinny być rozmieszczone maksymalnie co 60 km wzdłuż sieci bazowej TEN-T, zaś maksymalnie co 120 km mają funkcjonować stacje przeznaczone dla pojazdów ciężarowych oraz autobusów. To tylko niektóre z przyjętych postulatów. Nowe regulacje oznaczają konieczność zdecydowanego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury ładowania, zwłaszcza w Polsce i regionie CEE. Liczymy, że wspólne inicjatywy realizowane w ramach partnerstwa pomiędzy PSPA a Ekoenergetyka przybliżą nas do osiągnięcia celów w dziedzinie zeroemisyjnego transportu.” – mówił Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Narastający wyścig o dalsze zwiększanie mocy ładowania wpłynął na decyzję o połączeniu sił przez Ekoenergetykę i PSPA. Obie instytucje chcą znajdować się w czołówce. Ich przedstawiciele zadeklarowali wieloletnią współpracę. 


reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2024 07:33 V22.4.46-2
reklama
reklama