reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Stellantis
Przemysł elektroniczny |

Stellantis ogłosił swoje plany dotyczące włoskiej fabryki

Światowych producentów samochodów i dostawca usług mobilnych poinformował w komunikacie prasowym, że w zakładzie Cassino we Włoszech, w którym obecnie produkowane są samochody marek premium i luksusowych, Alfa Romeo i Maserati, rozszerzy swoją działalność na produkcję samochodów opartych na elastycznej platformie BEV STLA Large.

Informację tę obwieścił dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, podczas swojej wizyty w fabryce, w której powstają modele Alfa Romeo Giulia i Stelvio oraz Maserati Grecale.

Nie wiadomo jednak, których modeli dotyczą plany elektryfikacji. Szczegółowe informacje mają zostać podane w późniejszym terminie. 

„Zakład w Cassino ma długą i bogatą tradycję opartą na innowacji i technologii” – powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares – „Samochody oparte na platformie STLA, które właśnie projektujemy, zrewolucjonizują wrażenia z jazdy dzięki najnowocześniejszym funkcjom i możliwościom, dlatego ufamy wysoce wykwalifikowanym pracownikom i kadrze zarządzającej zakładu Stellantis, że uda im się zrealizować nasze śmiałe cele w zakresie kosztów i jakości. Wsparcie naszych pracowników w Cassino oraz dalekowzroczność lokalnych i krajowych instytucji rządowych są dla nas dodatkową motywacją, aby zachwycić klientów czystą, bezpieczną i przystępną cenowo mobilnością.”

Jakiś czas temu Stellantis zapowiedział, że produkcja samochodów opartych na platformie STLA Large będzie się odbywała w fabryce Windsor Assembly Plant w Kanadzie. Włoski zakład będzie więc drugim w portfolio marki, specjalizującym się w produkcji samochodów na tej platformie. 

Fabrykę u podnórza wzgórza Monte Cassino otwarto w 1972 roku. Zlokalizowana jest w niewielkiej miejscowości Piedimonte San Germano, dokładnie 7,5 km od historycznego miasta Cassino. Zakład ten ocenia się jako wysoce zautomatyzowany, w którzym wykorzystuje się ponad 1 200 robotów odpowiedzialnych za operacje tłoczenia, spawania, lakierowania i produkcję części plastikowych. W 2017 roku przeszedł gruntowną modernizację, dzięki której zmniejszono zużycie wody o połowę, a zamontowane panele fotowoltaiczne wytwarzają niezbędną energię. 

Jeśli chodzi STLA Large, to jest jedną z czterech wysoce elastycznych platform samochodów elektrycznych, będących podstawą planu elektryfikacji Stellantis. Przypomnijmy, że koncern planuje zainwestować 30 mld euro do 2025 roku w elektryfikację i oprogramowanie niezbędne do produkcji samochodów elektrycznych (BEV). 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama