Sono Motors rezygnuje z programu Sion
Niemiecki startup z siedzibą w Monachium planował produkcję solarno-elektrycznych samochodów. Sono Motors nie udało się zrealizować celu, dlatego podjęło decyzję o zmianie modelu biznesowego i dostarczaniu swoich technologii solarnych wyłącznie do pojazdów innych firm. Tym samym Sono Motor zakończył swój program samochodów osobowych Sion.
W połowie grudnia zeszłego roku, Evertiq pisał o dylematach, przed którymi stanęli właściciele niemieckiej spółki: Czy to koniec Siona, samochodu na słońce? Wtedy Sono Motors liczyło, że uda im się zdobyć wsparcie i niezbędne środki finansowe. W między czasie okazało się, że rozwiązania solarne niemieckiej firmy, w tym np. elektronika mocy i oprogramowanie, są już stosowane u 23 klientów w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych.
Sono Motors poinformowało w komunikacie prasowym, że zakończenie programu Sion jest odzwierciedleniem decyzji o skoncentrowaniu się na modelu biznesowym o niskim kapitale - około 90% zapotrzebowania na środki finansowe na 2023 rok generował program Sion, co w świetle niekorzystnych warunków na rynku kapitałowym jest istotnym znakiem. Tym samym, biorąc pod uwagę wymagający charakter programu Sion, spółka zaczęła wdrażać program znacznej redukcji kosztów.
Laurin Hahn, współzałożyciel i dyrektor generalny Sono Motors, powiedział w komunikacie prasowym, że podjęte kroki mają duże znaczenie dla przyszłego rozwoju biznesu, a zakończenie pierwotnego, płynącego z pasji projektu, jakim był Sion, oraz przeniesienie całego zainteresowania na rozwiązania solarne business-to-business, daje możliwość dalszego tworzenia innowacyjnych produktów w przestrzeni solarnej.
Porzucenie Siona było jeszcze trudniejszą decyzją, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Sono Motors zebrało ponad 45 000 zamówień i rezerwacji przedpremierowych na swój solarny samochód.
Obecnie Sono Motors jest partnerem rozwojowym i dostawcą firm z dziesięciu krajów w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. Wśród klientów niemieckiej spółki można wymienić choćby Mitsubishi Europe, CHEREAU oraz dwa oddziały Volkswagena - Scania i MAN Truck & Bus.
W związku z podjętą decyzją o zamknięciu programu Sion, Sono Motors będzie zmuszone zwolnić około 300 pracowników. Z tego też względu Thomas Hausch zdecydował się ustąpić z funkcji COO, będzie jednak wciąż wspierał proces zmian w firmie.