Valmet Automotive rozpoczyna produkcję w Niemczech
Pierwsza fabryka baterii fińskiej firmy w Niemczech już działa. Valmet Automotive oficjalnie rozpoczął seryjną produkcję systemów akumulatorowych w Kirchardt.
Nowy zakład fińskiego przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej, należącego do spółki Metso, posiada ok. 11 500 m2 powierzchni produkcyjnej.
Na początku w Kirchardt będzie odbywała się małoseryjna produkcja modułów, pakietów i systemu zarządzania bateriami (BMS) dla wersji PHEV zakontraktowanej marki samochodów sportowych. Z kolei produkcja przedseryjna dla pierwszego dużego zamówienia, które wpłynęło od innego klienta – niemieckiej firmy specjalizującej się w OEM, ma się rozpocząć latem 2023 roku.
Obecnie trwa rekrutacja na różne stanowiska, do tej pory zatrudniono 60 osób. Największy napływ pracowników ma nastąpić w 2024 roku, wtedy zaplanowano bowiem utworzenie 150 etatów.
"Od rozpoczęcia produkcji w naszym pierwszym zakładzie produkującym akumulatory w Salo w Finlandii w 2019 roku, dostarczyliśmy ponad 1 milion systemów akumulatorowych dla pojazdów hybrydowych, plug-in i w pełni elektrycznych naszych klientów. Zakład w Kirchardt, nasz pierwszy w Niemczech, jeszcze bardziej wzmocni Valmet Automotive jako lidera w produkcji i rozwoju systemów akumulatorowych" – mówił w komunikacie prasowym Jyrki Nurmi, SVP linii biznesowej EV Systems (EVS), Valmet Automotive.
Valmet Automotive posiada trzy zakłady montażu akumulatorów, z czego dwa w Finlandii – w Salo i Uusikaupunki.
Decyzja o budowie zakładu montażu baterii w Niemczech zapadła po podpisaniu kontraktu przez Valmet Automotive z pewnym niemieckim producentem samochodów. Umowa wymagała bowiem, by montaż baterii odbywał się blisko siedziby klienta, aby zaoszczędzić koszty związane z logistyką. Ponadto, innym ważnym czynnikiem była bliskość zakładów rozwojowych firmy w Monachium i Bad Friedrichshall, gdzie Valmet Automotive prowadzi pełnowymiarowe centrum testowe akumulatorów wysokiego napięcia.