reklama
reklama
reklama
© Impact
Przemysł elektroniczny |

Impact zamówił linię produkcyjną do GigafactoryX

Trwa proces projektowania linii produkcyjnej do GigafactoryX dla Impact Clean Power Technology. Dostarczy i wdroży ją Teamtechnik Production Technology. Umowa pomiędzy firmami opiewa na 30 mln zł.

Teamtechnik Production Technology (teamtechnik PT) specjalizujący się w budowie zautomatyzowanych linii montażowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów dla branży mobility, industrial goods i life science, będzie miała swój udział w projekcie GigafactoryX – czytamy w komunikacie prasowym nadesłanym przez Impact Clean Power Technology.

Przypomnijmy, że Impact zapowiedział budowę GigafactoryX pod koniec czerwca 2022 roku: To już oficjalne! W Polsce powstaje GigafactoryX firmy ICPT. Inwestycja ma na celu uruchomienie fabryki systemów bateryjnych dla pojazdów elektrycznych, w której docelowa produkcja miałaby osiągnąć poziom 4GWh rocznie. Istotną częścią przedsięwzięcia jest więc wdrożenie w GigafactoryX przez Teamtechnik nowoczesnej linii produkującej baterie do m.in. autobusów, trolejbusów, tramwajów i pociągów.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, umowę na dostawę linii produkcyjnej do GigafactoryX zawarto pod koniec 2022 roku. Obecnie trwa faza projektowania, która ma potrwać do końca kwietnia. Prace montażowe ruszą w lipcu 2023 roku.

Zgodnie z wytycznymi, teamtechnik ma wybudować linię produkcji systemów bateryjnych, m.in. do autobusów elektrycznych, w trzech wariantach, a jej dużą zaletą będzie możliwość przystosowania do dalszej rozbudowy. Linia będzie również wysoce zautomatyzowana.

Inwestycja znacząco zwiększy moce produkcyjne Impactu. W pierwszym etapie jej wdrażania, osiągną poziom 1,2 GWh rocznie, zaś docelowo 4GWh rocznie. Obecny jej poziom to 0,6 GWh rocznie – mówił w komunikacie prasowym komentuje Ireneusz Kazimierski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Impactu.

„Budowa linii produkcyjnej to kluczowy krok w stronę dalszego rozwoju projektu GigafactoryX. Dzięki wysokiemu zautomatyzowaniu procesów podnosimy nie tylko wydajność produkcji, ale również powtarzalną jakość wyprodukowanych baterii. Dlatego też produkcja będzie odbywać się z uwzględnieniem pełnej identyfikowalności produktu, polityki zarządzania produktem w przypadku wystąpienia niezgodności oraz jego poprawą lub naprawą.” – mówił w komunikacie prasowym Bartek Kras, prezes zarządu i współzałożyciel Impactu.

W wielkoskalowej fabryce baterii dla pojazdów elektrycznych i stacjonarnych magazynów energii Impactu będą powstawały systemy zasilania w oparciu o ogniwa litowo-jonowe w technologiach: LTO, LFP i NMC. Jej wydajność ma wynieść kolejno w 2024 roku 16 tys. sztuk, a od 2025 roku 17 tys. sztuk. Impact podkreśla w komunikacie, że w wyniku zastosowanych technologii cykl montażu pojedynczej baterii wyniesie jedynie 11 min.

„Z punktu widzenia teamtechnik PT jest to największy projekt linii do produkcji baterii w historii firmy w Polsce. Stawiamy w nim na sprawdzone rozwiązania poparte bogatym doświadczeniem w projektowaniu i budowie linii o różnych poziomach zautomatyzowania, które z powodzeniem realizujemy od ponad 16 lat. Równocześnie nie boimy się korzystać z najnowocześniejszych technologii. Wszystko to ma na celu dostarczenie najwyższej jakości produktu końcowego, jakim jest bateria.” – mówi Wojciech Derda, prezes teamtechnik Polska.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
July 23 2024 01:29 V22.5.13-2