Nowy lider na europejskim rynku elektrobusów
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego pisze, że Solaris stracił pozycję lidera na europejskim rynku elektrycznych autobusów. Nowym numerem jeden na Starym Kontynencie w 2022 roku została chińska firma Yutong.
SAMAR, powołując się na analizy firmy konsultingowej Chatrou CME Solutions, podaje, że Yutong sprzedał w Europie 479 egzemplarzy autobusów elektrycznych. Wynik ten stanowi 11,,5% udziału w europejskim rynku. Jest to duży, ponad 58% wzrost względem 2021 roku, kiedy chiński producent sprzedał 303 elektryczne autobusy.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął BYD-ADL z 465 sprzedanymi elektrobusami, następnie Mercedes – 405 sztuk, Iveco-Bus – 347, VDL – 344. Solaris znalazł się dopiero na szóstym miejscu z wynikiem 342 sprzedanych elektrobusów.
SAMAR zauważył jednak, że Solaris dominuje w innym segmencie. W 2022 roku ponad połowa zarejestrowanych autobusów wodorowych w Europie została wyprodukowana przez firmę z Bolechowa koło Poznania.
Wyniki te pokazują, że rynek autobusów elektrycznych na Starym Kontynencie sukcesywnie rośnie. W 2022 roku wzrósł on o 26%, czyli do 4 152 nowo zarejestrowanych elektrobusów.