reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW
Przemysł elektroniczny |

BMW Group i Solid Power zacieśniają współpracę

BMW poinformowało w komunikacie prasowym, że wraz Solid Power otrzymało licencję na działalność badawczo-rozwojową. Licencja ta umożliwia BMW utworzenie prototypowej linii ASSB w Centrum Kompetencyjnym Produkcji Ogniw (CMCC) w Parsdorf koło Monachium.

„BMW pozostaje zaangażowane w dążenie do akumulatorów całkowicie półprzewodnikowych, czyli technologii, która naszym zdaniem ma znaczący potencjał na przyszłość.” — powiedział Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju – „Z niecierpliwością czekamy na jeszcze bliższą współpracę z Solid Power oraz dodanie możliwości produkcji ogniw półprzewodnikowych w oparciu o projekty Solid Power w naszym własnym zakładzie pilotażowym. Oczekujemy, że ta umowa przyspieszy instalację naszej linii prototypów półprzewodnikowych oraz ziszczenie wspólnego celu naszych firm, jakim jest komercjalizacja tej obiecującej technologii ogniw”.

Solid Power dostarczy BMW Group pełnowymiarowe ogniwa do celów testowych już w tym roku, natomiast powstanie pierwszego pojazdu demonstracyjnego BMW z technologią ASSB zaplanowano w okolicach 2025 roku.  

„Poszerzenie naszej współpracy z BMW to kolejny dowód na to, że obie firmy wierzą w rozwój technologii Solid Power i wartość akumulatorów półprzewodnikowych. Z niecierpliwością czekamy na współpracę ze światowej klasy zespołem akumulatorów BMW.” – powiedział David Jansen, tymczasowy dyrektor generalny, prezes i przewodniczący Solid Power.

BMW Group zaznaczyła również w komunikacie prasowym, że dzięki szybkiemu rozwojowi gamy produktów oraz dużemu popytowi, niemiecki koncern samochodowy szacuje, że na drogach znajdą się ponad dwa miliony w pełni elektrycznych BMW do końca 2025 roku. 

Prognozy te pozwalają wnioskować, że do 2030 roku 50% aut produkowanych przez marki należące do niemieckiego koncernu będzie w pełni elektrycznych. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama