reklama
reklama
© SOLiTHOR Przemysł elektroniczny |

W Belgii powstanie centrum doskonalenia baterii litowych

Belgijski SOLiTHOR, specjalizujący się w litowych akumulatorach półprzewodnikowych nowej generacji ogłosił, że zawarł 10-letni kontrakt z Punch Powertrain, firmą od innowacyjnych rozwiązań napędowych do pojazdów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Umowa dotyczy utworzenia Europejskiego Centrum Doskonalenia Półprzewodnikowych Akumulatorów Litowych.

Nowa inwestycja zostanie zlokalizowana na terenie zakładu SOLiTHOR w Sint Truiden we wschodniej Belgii. Właścicielem 3000 m2 powierzchni jest firma inwestycyjna LRM, która zapewni gotowe do natychmiastowego użytku zaplecze, w tym pomieszczenia testowe o wysokim standardzie. 

SOLiTHOR ma wprowadzić się do nowego zakładu w styczniu 2023 r. W tym samym roku rozpocznie również przedprodukcję swojej technologii ogniw półprzewodnikowych. Siedem dodatkowych sal testowych posłużyć ma do stworzenie międzynarodowego centrum badawczego dla partnerów i klientów belgijskiej firmy. 

„SOLiTHOR może teraz szybko przejść do zwiększenia skali produkcji i wytwarzania naszych półprzewodnikowych baterii litowych przy wsparciu inwestorów.” – powiedział Huw Hampson-Jones, założyciel i dyrektor generalny SOLiTHOR – „Oznacza to postęp w kierunku komercjalizacji naszej technologii ogniw i systemów akumulatorowych. To znaczący krok naprzód nie tylko dla Belgii, ale dla całej Europy, który przełoży się również na mniejszą zależność od Azji czy Stanów Zjednoczonych.”

Belgijska firma podpisała też kontrakt na wiele milionów euro z założoną w 1955 roku firmą Munters, specjalizującą się w dziedzinie energooszczędnych rozwiązań w zakresie uzdatniania powietrza i klimatyzacji. Zgodnie z umową Munters ma zbudować suchą komorę o powierzchni 400 m2.

SOLiTHOR jest w stanie badać, rozwijać i produkować ogniwa przez ponad 3000 osobodni. Nowa inwestycja pozwoli firmie zwiększyć skalę produkcji w ciągu najbliższych 3 lat, a także umożliwi budowę modułów i systemów akumulatorów typu proof of concept. W planach jest również rozwój i produkcja prototypów akumulatorów dla producentów pojazdów elektrycznych i sektora lotniczego.

Projektem zajmą się architekci z DBV, którzy również będą koordynowali dodatkowe prace budowlane. 

Firma ogłosiła również w komunikacie prasowym, że w przyszłości chciałaby zająć również pas startowy w Sint Truden, należący do LRM. SOLiTHOR widzi w nim znakomite miejsce do opracowywania oraz testowania systemów baterii lotniczych i obronnych.

SOLiTHOR oceniany jest jako pionier w projektowaniu, rozwoju i komercjalizacji iskrobezpiecznej, wysokoenergetycznej technologii ogniw litowych w stanie stałym.

reklama
reklama
February 01 2023 23:01 V20.12.5-1