Ericsson zbywa swoją działalność w zakresie obsługi klienta w Rosji
Szwedzkie przedsiębiorstwo poinformowało dziś, że rosyjska spółka zależna firmy Ericsson zawarła umowę przeniesienia aktywów w celu zbycia lokalnej działalności obsługi klienta w Rosji na rzecz rosyjskiej spółki należącej do byłych kierowników operacyjnych rosyjskiego oddziału Ericssona.
Transakcja obejmuje przeniesienie około 40 pracowników Ericssona, pewnych aktywów, a także umów związanych z działalnością.
Działalność związana z obsługą klienta to lokalna działalność biznesowa, która nie obejmuje eksportu sprzętu, oprogramowania ani powiązanych usług do operatorów telefonii komórkowej w Rosji.
Po inwazji Rosji na Ukrainę Ericsson ogłosił zawieszenie działalności i dostaw do klientów w Rosji. Rozpoczęto również wycofywanie się firmy z tego rynku zgodnie z wprowadzonymi sankcjami. W związku z tym około 400 pracowników Ericssona w Rosji zostało powiadomionych o zwolnieniach.
Jak pisze Ericsson w komunikacie prasowym, w 2023 r. firma spodziewa się niewielkiej obecności w Rosji na poziomie lokalnym. Podmiot prawny należący do firmy Ericsson będzie nadal zarejestrowany, aby zakończyć likwidację i spełnić wymogi prawne, umowne oraz administracyjne.