reklama
reklama
© Amica Biznes |

Amica oczekuje poprawy EBITDA i wyniku netto w 2023 roku

Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica, udzielił niedawno wywiadu PAP Biznes, w którym poinformował, że przyszły rok będzie lepszy a firma zakłada wtedy poprawę EBITDA oraz wyniku netto.

"Przyszły rok na pewno dla grupy Amica będzie lepszy. Ten rok przez to, że byliśmy zaskoczeni, tym co się wydarzyło, jest bardzo trudnym rokiem. Obecnie widać na wysokim poziomie stabilizację na rynku surowcowym. Spadają ceny transportu morskiego. Wchodzimy w 2023 rok z umiarkowanym optymizmem. Popyt na AGD będzie się stabilizował na niskim poziomie, aczkolwiek to nie musi być złym prognostykiem dla nas. Na dojrzałych rynkach europejskich może nastąpić lekkie przesunięcie popytu, z kierunku droższych produktów, do tańszych. My jesteśmy w segmencie średnio-tanim." – mówił w rozmowie z PAP Biznes Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.

Polska Agencja Prasowa pisze, że przychody Amici po trzech kwartałach tego roku wzrosły o 2,7%, osiągając 2,5 mld zł. EBITD spadła o 72,1% w skali rok do roku, do kwoty 42,6 mln zł. Zaznaczono również, że w tym okresie strata operacyjna wyniosła 9,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem był to zysk w wysokości 105,1 mln zł; z kolei strata netto wyniosła 12,8 mln zł, przed rokiem natomiast było to 78,3 mln zł zysku. 

"Prace nad nową strategią zaczęliśmy już w ubiegłym roku, bo uważaliśmy, że strategia 10-letnia, którą opracowaliśmy w 2013 roku, powinna zostać zweryfikowana, gdyż w międzyczasie wiele się wydarzyło. Nastąpiła aneksja Krymu i Covid. Rozpoczęliśmy prace nad strategią S30+. Ona miała sięgać poza rok 2030. Nowa strategia wiązała się z pewnymi zamierzeniami, które mieliśmy w tej strategii, a mianowicie z budową nowej fabryki. Chcieliśmy zdywersyfikować swoje źródła dostaw, zamieniając zakupy w Turcji i na Dalekim Wschodzie, na własną produkcję. Chcieliśmy także rozszerzyć produkcję kuchni. Te wszystkie prace musiały być zatrzymane, bo 24 lutego rozpoczęła się wojna w Ukrainie i wszystko uległo modyfikacji" – mówił dalej Rutkowski dla PAP Biznes.
Grupa Amica rozważa ekspansję na rynek amerykański, licząc się z tym, że jest to przedsięwzięcie długofalowe.

Polski producent przemysłu elektromaszynowego, specjalizującego się głównie w sprzęcie AGD, został założony w 1945 roku we Wronkach. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie notowany jest od 1997 roku. Amica obecna jest w ponad 60 krajach. Obecnie firma zatrudnia ponad 3 tysiące osób. W ciagu roku produkuje ponad 1,6 mln kuchenek i piekarników. 

reklama
reklama
February 01 2023 23:01 V20.12.5-1