reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Rimac Przemysł elektroniczny | 08 listopada 2022

Trwa budowa kampusu Rimac o wartości 200 mln euro

Na obrzeżach Zagrzebia od 14 miesięcy trwa budowa Rimac Campus. Hala produkcyjna o powierzchni 70 000 m2 ma zostać ukończona w połowie przyszłego roku.

Jak pisze Rimac w komunikacie prasowym, nowa hala produkcyjna ma być „bijącym sercem” nowego kampusu. Ma w niej pracować 2500 pracowników grupy. Powstający kampus będzie bazą dla globalnej produkcji komponentów i samochodów Rimac, a także pełnić rolę centrali firmy. Na terenie miasteczka będzie mieściło się również centrum badawczo-rozwojowe.

„Kiedy projekt Campus otrzymał zielone światło, mieliśmy 400 pracowników. Dziś mamy ponad trzykrotnie więcej i już wiemy, że Campus będzie dopiero początkiem naszych planów ekspansji. Po zakończeniu całego projektu nasze biura będą pełne, a hala produkcyjna będzie działała w 100%. Chociaż postrzegamy kampus jako nasz długoterminowy dom, to już planujemy budowę nowego „mega kampusu” – zajmującego teren trzykrotnie większy niż ten obecnie budowany  – skoncentrowanego na jeszcze większym wzroście potencjału produkcyjnego technologii Rimac.” – mówił w komunikacie Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Group.

Rimac Campus został zaprojektowany jako założenie ekologiczne i neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ogromny, płaski dach zakładu produkcyjnego zostanie pokryty panelami słonecznymi do generowania energii elektrycznej, a także połączony z centralą i budynkiem badawczo-rozwojowym dużą, przeszkloną restauracją, subtelnie wkomponowaną w krajobraz, z widokami po obu stronach. Na jednym końcu tego budynku znajdzie się przedszkole i przestrzeń handlowa, na drugim – salon wystawowy i muzeum. Znajdą się tu również obiekty projektowe i rozwojowe, w tym zajmujące się prototypami. Cały teren ma zostać otoczony torem testowym, zaprojektowanym z myślą o „drift corner”.

Kampus ma w pełni działać w 2024 roku.

Rimac jest chorwackim producentem elektrycznych hipersamochodów, zespołów napędowych oraz systemów akumulatorowych, który działa od 2009 roku. Siedziba firmy znajduje się w Svetej Nedelji. Rimac należy do chorwacko-niemieckiego joint-venture Bugatti-Rimac. W technologicznej części firmy zajmują się opracowywaniem i produkcją zaawansowanych komponentów do elektryfikacji dla największych światowych producentów OEM. Współpracuje z Porsche, Hyundai, Automobili Pininfarina, Aston Martin i wieloma innymi. 

reklama
reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-1