reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© IC Insights Analizy | 22 września 2022

Rynek DRAM się kurczy, szykuje się cykliczne spowolnienie

Miesięczna sprzedaż pamięci DRAM spada, gdy użytkownicy końcowi dostosowują poziomy zapasów; wydatki konsumpcyjne ulegają presji inflacyjnej/recesyjnej.

Dynamiczna koniunktura na rynku pamięci DRAM, która rozpoczęła się w ostatniej połowie 2020 roku i trwała do maja 2022 roku, według wszelkich danych opublikowanych w IC Insights, dobiegła końca.  

Po tym jak w maju odnotowano najwyższą miesięczną sprzedaż od ponad dwóch lat, w czerwcu sprzedaż DRAM spadła o 36%, a w lipcu o kolejne 21%.  Załamanie rynku było gwałtowne i szybkie — tak intensywne, że lipcowy rynek DRAM był o połowę mniejszy niż w maju. Obawy związane z gwałtownie rosnącą inflacją i recesją zmniejszyły wydatki konsumentów na nowe smartfony, komputery, telewizory i inne towary elektroniczne. Z kolei producenci systemów zmniejszyli liczbę nowych zamówień na DRAM, powołując się na konieczność zbycia zgromadzonych zapasów.

Gwałtowny spadek sprzedaży DRAM w czerwcu i lipcu mógłby zostać uznany za krótkotrwałą nieprawidłowość, gdyby nie wypowiedzi dostawców DRAM na temat rozwijającego się rynku. Na przykład, Micron ogłosił wyniki sprzedaży w 4. kwartale fiskalnym (kończącym się w sierpniu) na poziomie -21%; sprzedaż DRAM firmy Nanya w sierpniu 2022 r., wyrażona w dolarach amerykańskich, była niższa o 53% od sprzedaży DRAM w marcu.

© IC Insights
reklama
reklama
October 05 2022 12:09 V20.8.44-1