
© Apple
Analizy |
Top 5 global smartphone brands market share forecast, 2Q22 & 3Q22
W drugim kwartale 2022 r. globalna produkcja smartfonów – tylko 292 miliony sztuk
Według badań TrendForce, planowanie produkcji smartfonów w 2. półroczu 2022 r. było dość ostrożne, ponieważ marki priorytetowo traktowały dostosowanie zapasów w kanałach dystrybucji.
W tym samym czasie słaby popyt rynkowy pogorszył się na skutek przeprowadzanych w Chinach kontroli pandemii, a marki zostały zmuszone do obniżenia swoich celów produkcyjnych. Ogólnie rzecz biorąc, wielkość produkcji spadła o 6% w drugim kwartale, mimo że w poprzednich drugich kwartałach wielkość ta zawsze rosła. Globalna produkcja wyniosła tylko około 292 milionów sztuk, co stanowi roczny spadek wynoszący 5% w porównaniu z wynikami produkcji w tym samym okresie w 2021 r., kiedy druga fala epidemii pandemii dotknęła Azję Południową i Azję Południowo-Wschodnią.
Company | 2Q22 | 3Q22(E) | ||
Ranking | Market share | Ranking | Market share | |
Samsung | 1 | 21.2% | 1 | 21.3% |
Apple | 2 | 16.5% | 2 | 16.8% |
Oppo | 3 | 13.3% | 3 | 13.1% |
Xiaomi | 4 | 13.0% | 3 | 13.1% |
Vivo | 5 | 8.8% | 5 | 8.6% |