reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ZF
Przemysł elektroniczny |

ZF podsumowuje półrocze i podtrzymuje prognozę

W pierwszym półroczu 2022 roku firma ZF utrzymała pozycję w wymagającym i zmiennym środowisku rynkowym na całym świecie – pisze firma w komunikacie.

– Pierwsza połowa roku upłynęła pod znakiem wielu nieprzewidzianych czynników zewnętrznych. Jako zespół ZF dobrze sobie z nimi poradziliśmy – szczególnie dzięki doświadczeniu zdobytym w ostatnich dwóch latach kryzysu – powiedział Wolf-Henning Scheider, CEO ZF Friedrichshafen AG, prezentując w środę wyniki finansowe za pierwsze półrocze.

Na działalność wpływ miały takie zdarzenia, jak wojna w Ukrainie, związane z pandemią blokady w Chinach, ograniczona dostępność półprzewodników i znaczna inflacja – dodał Wolf-Henning Scheider.

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku firma osiągnęła sprzedaż w wysokości 21,2 mld EUR (2021: 19,3 mld EUR), co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W tym czasie spadła światowa produkcja pojazdów: w segmencie samochodów osobowych o 2%, a w segmencie pojazdów użytkowych o 28% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Skorygowany EBIT wyniósł 851 mln EUR (2021: 1,0 mld EUR), co odpowiada skorygowanej marży EBIT na poziomie 4,0% (2021: 5,2%).

Skorygowane wolne przepływy pieniężne wyniosły łącznie minus 630 mln EUR (2021: minus 186 mln EUR), co wynika głównie z utrzymywania zapasów bezpieczeństwa, na które wpływ mają efekty walutowe i wzrost cen materiałów.

ZF podtrzymuje swoją całoroczną prognozę. Firma spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży w 2022 roku, przy czym po raz pierwszy przekroczy ona 40 mld EUR. ZF prognozuje skorygowaną marżę EBIT w zakresie od 4,5 do 5,5% i skorygowane wolne przepływy pieniężne w wysokości od 1,0 do 1,5 mld EUR.

Prognoza ta jest nadal obarczona pewnym zastrzeżeniem, ponieważ ZF spodziewa się dalszego negatywnego wpływu bieżących wydarzeń (inflacja, wojna na Ukrainie, ograniczona dostępność półprzewodników, nowe ogniska pandemii Covid-19). Możliwe wstrzymanie dostaw gazu w Niemczech i Europie może również wpłynąć na działalność w drugiej połowie bieżącego roku. Spółka przygotowuje się na taki scenariusz.

– Wzmacniamy już podjęte działania w celu dalszej redukcji zużycia energii, co znajduje odzwierciedlenie w naszej strategii zrównoważonego rozwoju – stwierdził prezes ZF.

Nowe zamówienia na napędy elektryczne i platformę łączności (ZF ProConnect)

Firma ZF pozyskała kompleksowe nowe zamówienia na strategicznie ważne technologie, takie jak napędy elektryczne. Wolumen zamówień w tym segmencie wynosi obecnie 23 mld EUR dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych do 2030 roku.

Jak podkreślił Wolf-Henning Scheider, ZF oferuje obecnie kompletną i wszechstronną ofertę produktów w zakresie systemów i komponentów dla elektromobilności, co potwierdza 12% wzrost sprzedaży dywizji Electrified Powertrain Technology w pierwszej połowie roku.

– Dzięki nowym zleceniom możemy zarządzać transformacją z konwencjonalnych przekładni do napędów czysto elektrycznych. Możemy również co najmniej zrekompensować eliminowanie technologii dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Teraz dążymy do dalszego umocnienia naszej wiodącej pozycji, na przykład w zakresie elektroniki mocy – dodał Wolf-Henning Scheider.

Jeden z międzynarodowych producentów pojazdów złożył znaczne zamówienie na pierwszy etap konfiguracji skalowalnej platformy łączności ZF ProConnect, która wejdzie do produkcji seryjnej w 2024 roku. ZF ProConnect umożliwia komunikację między pojazdami, a nawet satelitami (komunikacja vehicle-to-X) – wszystko dzięki połączeniu w ramach chmury danych. Obejmuje to usługi takie jak planowanie trasy przejazdu, zdalne diagnozy systemowe czy zarządzanie flotą. Cyfrowe modele biznesowe są zintegrowane w ramach platformy, aby wspierać rozwój technologii pojazdów definiowanych programowo. Potencjalne zastosowania otwierają się również w jeździe autonomicznej, gdzie niezbędna jest niezawodna i stabilna łączność. Dlatego ZF ProConnect jest również wykorzystywany w autonomicznych systemach wahadłowych firmy ZF.

©ZF


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama