reklama
reklama
reklama
reklama
© LG Energy Solutions Przemysł elektroniczny | 01 sierpnia 2022

LG Energy Solution chce potroić przychody w ciągu 5 lat

LG Energy Solution ogłosiło średnio- i długoterminowe strategie korporacyjne, których celem jest ponad trzykrotne zwiększenie przychodów w ciągu pięciu lat.

LG Energy Solution chce osiągnąć te cele poprzez rozszerzenie spółek joint venture z producentami OEM w Ameryce Północnej, skalowanie dostaw akumulatorów cylindrycznych, rozwój nowych form i możliwości biznesowych oraz osiągnięcie dwucyfrowej marży zysku operacyjnego poprzez uzyskanie pozycji lidera technologicznego. Firma zwiększyła również cel rocznych przychodów do 22 bln KRW, co stanowi wzrost o 2,8 bln KRW w stosunku do poprzedniego celu (19,2 bln KRW) ustalonego na początku tego roku. W ubiegłym roku skonsolidowane przychody wyniosły 17,9 bln KRW.

– Spodziewamy się znaczącego wzrostu przychodów w drugiej połowie tego roku, dzięki zwiększonemu popytowi związanemu z wprowadzeniem nowych modeli przez producentów OEM, wzrostowi produkcji w zakładzie Ultium Cells (joint venture z GM) w Ohio oraz wpływowi cen wynikającemu z mechanizmów cost pass-through – wyjaśnili przedstawiciele LG Energy Solution.

Ogłoszona strategia zakłada koncentrację na północnoamerykańskim rynku, gdzie spodziewany jest najszybszy wzrost. W przypadku baterii typu pouch, LG Energy Solution planuje rozszerzyć współpracę joint venture ze swoimi głównymi partnerami, natomiast w przypadku baterii cylindrycznych, zamierza dostarczać je nie tylko obecnym klientom strategicznym, ale także nowo powstałym firmom z branży EV.

Dodatkowo spółka wzmocni moce produkcyjne baterii cylindrycznych w Europie, aby sprostać rosnącemu popytowi, a także stworzy nową fabrykę w Azji, która dołączy do istniejących zakładów produkcyjnych w Korei Południowej i Chinach.

Obecne zakłady produkcyjne są zlokalizowane w Azji (59% mocy produkcyjnej LG Energy Solution), Europie (34% mocy produkcyjnej LG Energy Solution) i Ameryce Północnej (7% mocy produkcyjnej LG Energy Solution). Zwiększenie zdolności produkcyjnych umożliwi stworzenie zrównoważonego globalnego portfolio: Ameryka Północna (do 45%), Azja (do 35%) i Europa (do 20%).

LG Energy Solution planuje wzmocnić portfolio baterii typu pouch i cylindrycznych oraz kontynuować badania w zakresie technologii baterii nowej generacji

– W przypadku baterii pouch premium, LG Energy Solution utrzyma swoją konkurencyjność poprzez zastosowanie monokrystalicznej katody NCMA oraz anody krzemowej. W segmencie popularnych baterii typu pouch, wykorzysta ulepszone i konkurencyjne cenowo technologie, takie jak LFP i wzbogaconą w mangan chemię – informuje LG Energy Solution.

Firma zamierza umacniać pozycję na rynku baterii cylindrycznych poprzez zapewnienie możliwości masowej produkcji nowej baterii 4680. Ponadto skupi się na rozwoju technologii nowej generacji, takich jak baterie sollid-state oparte na polimerach i na siarczkach.

LG Energy Solution zapewnia także, że wzmocni konkurencyjności w zakresie jakości, kosztów i dostaw. Jednym z elementów tej strategii będzie wprowadzenie systemu pełnej kontroli na linii produkcyjnej oraz unowocześnienie algorytmu diagnostyki bezpieczeństwa w systemie zarządzania bateriami (BMS), aby wykrywać nieprawidłowości z wyprzedzeniem.

Innym kluczowym czynnikiem poprawy jakości produktów jest stworzenie inteligentnej fabryki, czyli systemu, który podejmuje wszystkie decyzje na podstawie danych wytworzonych przez maszyny, niezależnie od doświadczenia i możliwości człowieka – dodaje LG Energy Solution.

Z kolei w stworzeniu stabilnego łańcucha dostaw ma pomóc inwestowanie w kluczowych dostawców i rozszerzanie długoterminowych umów logistycznych. Firma wdroży również zamknięty system zbierania zużytych baterii i ich recyklingu, poprzez partnerstwo z wiodącymi firmami zajmującymi się recyklingiem materiałów.

Ponadto spółka zwiększy inwestycje i skalę nowych biznesów, t.j. modele BaaS (Battery as a Service) oparty na danych z baterii, a także EaaS (Energy as a Service), przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnego podejścia w kwestii ekspansji, aby zwiększyć rentowność swoich inwestycji.

reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-1