reklama
reklama
reklama
reklama
© pichetw dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 25 lipca 2022

Ericsson sfinalizował przejęcie Vonage

Z Vonage na pokładzie, Ericsson wprowadzi łatwe do zastosowania globalne interfejsy programowe aplikacji sieciowych (API), co będzie napędzać kolejną falę cyfryzacji.

Od 21 lipca firma Vonage Holdings Corp. stała się w całości własnością firmy Ericsson. Przejęcie stanowi część strategii firmy Ericsson zakładającej rozwój działalności w segmencie sieci komórkowych i rozszerzanie jej na przedsiębiorstwa.

– Przejęcie zapewnia firmie Ericsson dostęp do potężnych elementów składowych, aby zaoferować pełny zestaw rozwiązań komunikacyjnych, w tym platformę komunikacyjną jako usługę (Communications Platform as a Service – CPaaS), UcaaS (Unified Communication as a Service) i CcaaS (Contact Center as a Service) – czytamy w komunikacie.

Ericsson chce wprowadzić do oferty Vonage zaawansowane możliwości sieci 5G, co ma zapewnić globalnej społeczności programistów, w tym ponad milionowi zarejestrowanych programistów Vonage, łatwy dostęp do możliwości sieci 4G i 5G, za pośrednictwem otwartych interfejsów programów aplikacji (API).

– Dostęp do możliwości sieciowych w sposób otwarty, intuicyjny i programowalny za pośrednictwem globalnych interfejsów API umożliwi społeczności programistów tworzenie aplikacji dla dowolnego urządzenia, które korzysta z połączenia z siecią 5G. Deweloperzy mogą wykorzystywać możliwości sieci, takie jak uwierzytelnianie użytkownika, przepustowość, szybkość reakcji, wydajność energetyczna, bezpieczeństwo, identyfikacja i niezawodność – lub informacje o sieci, takie jak informacje o urządzeniu lub zasięg predykcyjny. Te nowe i innowacyjne aplikacje konsumenckie i korporacyjne przyczynią się do dalszego rozwoju 5G – informuje Ericsson.

Aby przyspieszyć rozwój rozwiązań UCaaS i CCaaS od Vonage, Ericsson zamierza zwiększyć inwestycje w B+R oraz dołączyć je do oferty rozwiązań dla dostawców komunikacyjnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Vonage obsługuje obecnie ponad 120 000 klientów biznesowych, ma globalną społeczność ponad miliona zarejestrowanych programistów i skalowaną platformę z łączną liczbą 25 miliardów wiadomości i minut rocznie.

Akwizycja Vonage ma umożliwić Ericssonowi rozwijanie i przyspieszanie rynku sieciowych interfejsów API. Szwedzka firma dodaje, że dostawcy usług telekomunikacyjnych skorzystają z globalnego zasięgu, wykraczającego poza struktury krajowe lub regionalne. Przejęcie wzmocni również obecność firmy Ericsson i długoterminowe zaangażowanie w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma ma 120-letnią historię prowadzenia działalności.

– Cieszymy się, że możemy powitać Vonage jako część firmy Ericsson. Dzięki pakietowi rozwiązań komunikacyjnych Vonage – UCaaS, CCaaS i interfejsom komunikacyjnym – Ericsson będzie dalej rozszerzał swoją ofertę w przestrzeni korporacyjnej. W przyszłości możliwości sieciowe będą wykorzystywane za pośrednictwem otwartych interfejsów sieciowych API, tworząc możliwości do niezrównanych innowacji. Uruchomiliśmy już pierwsze API sieciowe, Dynamic End-user Boost, oparte na istniejącej infrastrukturze 4G. Dzięki Vonage będziemy rozwijać i komercjalizować nowe interfejsy API – komentuje Börje Ekholm, prezes firmy Ericsson.

Istniejący rynek interfejsów API komunikacyjnych – takich jak wideo, głos i SMS – rośnie obecnie w tempie 30 procent rocznie i przewiduje się, że do 2025 r. osiągnie 22 mld USD.


Vonage to specjalista w dziedzinie komunikacji w chmurze, wspierający przedsiębiorstwa w przyspieszeniu ich cyfrowej transformacji. Platforma komunikacyjna Vonage jest w pełni programowalna i pozwala na integrację wideo, głosu, czatu, wiadomości i weryfikacji z istniejącymi produktami, przepływami pracy i systemami. W pełni programowalne aplikacje Vonage do komunikacji zunifikowanej i centrum kontaktowego zostały zbudowane na platformie Vonage i umożliwiają firmom przekształcenie sposobu komunikacji i działania z biura lub dowolnego miejsca.

Siedziba główna Vonage Holdings Corp. mieści się w New Jersey, zaś jej biura znajdują się w Stanach Zjednoczonych, Europie, Izraelu i Azji. 
 

reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-1