reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 11 lipca 2022

Volkswagen rozpoczyna budowę fabryki ogniw w Salzgitter

Początek działalności spółki zajmującej się akumulatorami PowerCo i rozpoczęcie budowy pierwszej fabryki ogniw Grupy Volkswagen w Salzgitter to kamień milowy strategii NEW AUTO.


  • 7 lipca wmurowano kamień węgielny pod fabrykę w Salzgitter, w której produkcja ma ruszyć w 2025 roku.
  • Nowo utworzona spółka PowerCo będzie odpowiadać za wszystkie działania Grupy Volkswagen związane z akumulatorami.
  • Do 2030 roku PowerCo zainwestuje wraz z partnerami ponad 20 mld EUR, tyle samo wyniesie szacowana roczna sprzedaż.
  • Spółka zatrudni nawet 20 tys. osób tylko w Europie.

Fabryka ogniw w Salzgitter ma być wzorem i punktem wyjścia dla globalnej ofensywy w dziedzinie akumulatorów – z sześcioma fabrykami ogniw w Europie i kolejnymi fabrykami w Ameryce Północnej w przyszłości – pisze Volkswagen w komunikacie. 

– Dziś nie tylko wmurowujemy kamień węgielny, fabryka w Salzgitter jest dla nas kamieniem milowym. Biznes ogniw akumulatorowych jest jednym z filarów naszej strategii NEW AUTO, która uczyni Volkswagena wiodącym dostawcą zrównoważonej, opartej na oprogramowaniu mobilności jutra. Budowa własnej fabryki ogniw jest ogromnym projektem w sensie technicznym i ekonomicznym. Pokazuje, że sprowadzamy do Niemiec najnowocześniejszą technologię przyszłości – komentuje Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.

PowerCo będzie odpowiedzialna za globalną działalność związaną z akumulatorami

Grupa Volkswagen skupi wszystkie działania związane z akumulatorami w europejskiej spółce PowerCo. Spółka ta będzie zarządzać z Salzgitter międzynarodowymi operacjami, dalszym rozwojem technologii ogniw, pionową integracją łańcucha wartości oraz dostawami maszyn i urządzeń do fabryk. W przyszłości planowane są dalsze produkty, takie jak systemy magazynowania energii.

Po Salzgitter, kolejna fabryka ogniw ma powstać w Walencji. Obecnie wybierane są miejsca pod trzy kolejne zakłady produkujące ogniwa w Europie. Oprócz Europy, PowerCo będzie analizować możliwość powstania kolejnych gigafabryk w Ameryce Północnej.

W zarządzie PowerCo znajdą się Frank Blome (prezes), Sebastian Wolf (odpowiedzialny za sprawy operacyjne), Kai Alexander Müller (dyrektor finansowy), Soonho Ahn (odpowiedzialny za technologię), Jörg Teichmann (zakupy) i Sebastian Krapoth (szef HR).

– Budując naszą pierwszą fabrykę ogniw, konsekwentnie realizujemy plan w zakresie technologii. PowerCo stanie się globalnym graczem na rynku akumulatorów. Główną siłą spółki będzie pionowa integracja – od surowców i ogniw aż po recykling. W przyszłości wszystkie istotne działania będziemy realizować we własnym zakresie, dzięki czemu zyskamy strategiczną przewagę konkurencyjną w wyścigu o pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności. Do tego wielkiego przedsięwzięcia pozyskaliśmy zespół najlepszych specjalistów – mówi Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i przewodniczący rady nadzorczej PowerCo.

– Dzisiaj jest dzień do świętowania. W sercu Europy tworzymy nową firmę zorientowaną na przyszłość, w której zatrudnienie znajdzie nawet 20 000 osób, z tego 5000 w samym Salzgitter. Nasze zaangażowanie, odpowiedzialność za transformację fabryki silników i utrzymanie, retencję miejsc pracy dla naszych pracowników są kontynuowane – stwierdza Daniela Cavallo, przewodnicząca rady zakładowej.

Ustandaryzowana fabryka i zunifikowane ogniwa

Przy okazji rozpoczęcia budowy, Grupa po raz pierwszy zaprezentowała koncepcję ustandaryzowanej fabryki. Volkswagen informuje, że Salzgitter ma być wzorem dla fabryk ogniw w całej Europie i będzie wyznaczać nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacji.

– To, co przetestowaliśmy miliony razy z platformami pojazdów, takimi jak MQB i MEB, będzie również stanowiło fundament w produkcji ogniw: będziemy ją standaryzować na podstawie europejskich regulacji, co pozwoli na szybką rozbudowę. W ten sposób połączymy szybkość i optymalizację kosztów z jakością na najwyższym poziomie – mówi Frank Blome, prezes PowerCo.

Standaryzacja obejmie nie tylko sprzęt, budynki i infrastrukturę, lecz także produkty i procesy IT. W ten sposób powstaną fabryki, które będzie można szybko modyfikować, wprowadzając kolejne innowacje produktowe i produkcyjne. Każda fabryka będzie zasilana wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych i będzie zaprojektowana tak, by można było wprowadzić recykling w obiegu zamkniętym.

Volkswagen zaprezentował również zapowiedziane podczas Power Day w 2021 roku zunifikowane ogniwo pryzmatyczne. Umożliwia ono stosowanie różnych składów chemicznych i będzie stosowane nawet w 80% wszystkich modeli Grupy.

W Salzgitter zunifikowane ogniwa dla marek wolumenowych będą produkowane od 2025 roku. W przyszłości zakład ma osiągnąć roczną wydajność 40 GWh – wystarczającą dla około 500 tys. pojazdów elektrycznych.

Do 2030 roku Grupa Volkswagen zamierza wspólnie z partnerami uruchomić w całej Europie sześć fabryk ogniw, których łączne moce produkcyjne sięgną 240 GWh.

Nowe zunifikowane ogniwo pozwoli wykorzystać efekt synergii, co obniży koszty akumulatorów nawet o 50 procent. 


©Volkswagen
 

reklama
August 15 2022 13:07 V20.7.11-1