reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 04 lipca 2022

Sygnis wygrywa przetarg o wartości prawie 6 mln PLN

Sygnis wygrał przetarg na dostawę mikroskopu elektronowego typu LEEM dla Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, za kwotę 5,9 mln PLN.

Sygnis to notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych. Wygrany przetarg jest kolejnym elementem realizacji strategii rozwoju spółki na lata 2022-2027.

Spółka podkreśla, że mikroskop LEEM jest wyjątkowym sprzętem badawczym, umożliwiającym rozszerzenie prac badawczych nad nowymi materiałami. Zgodnie ze złożoną ofertą dostawa, montaż i uruchomienie LEEM potrwa kilkanaście miesięcy, a całość oferty została podzielona na etapy milowe.

– Wdrożenie dla Uniwersytetu Jagiellońskiego innowacyjnego mikroskopu LEEM będzie kolejną tak dużą realizacją dla czołowej polskiej uczelni. Jako spółka wywodząca się ze środowiska naukowego rozumiemy specyfikę pracy naukowców co w połączeniu ze spersonalizowanym charakterem naszych wdrożeń pozwala nam skutecznie konkurować w tak dużych i prestiżowych przetargach. Warto bowiem zaznaczyć, że wartość przetargu wynosi 5,9 mln PLN co stanowi niemal połowę naszego zeszłorocznego przychodu – komentuje Andrzej Burgs, prezes zarządu Sygnis SA.

Spółka odnotowała w I kwartale 2022 roku 12,7 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 12% w porównaniu ze sprzedażą odnotowaną przez Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz MODE SA w całym ubiegłym roku. Zysk netto wyniósł 3,4 mln PLN i był o 213% wyższy od całego 2021 roku. Na rekordowe wyniki spółki wpłynęły przede wszystkim realizacja dostaw drukarek 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a także rekordowe dostawy urządzeń wysokich technologii. Spółka zamierza kontynuować dalszą realizację Strategii Rozwoju w celu kontynuowania pozytywnych dynamik wzrostu.

– W naszej działalności nie ograniczamy się jedynie do Polski. Niedawno wygraliśmy przetarg na dostawę i wdrożenie mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 87 tys. CHF. Wyjście na rynki regionu CEE jest jednym z elementów naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Mogę zapewnić, że w tym roku osiągniemy jeszcze wiele kamieni milowych na drodze do jej realizacji – dodaje wiceprezes Grzegorz Kaszyński.

W marcu bieżącego roku zarząd Sygnis przyjął nową strategię rozwoju na lata 2022- 2027, która zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach: wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży, rozwój dystrybucyjny, sprzedaż usług badawczo-rozwojowych, wzorniczych oraz pozostałych usług. Ważnym elementem strategii jest również ekspansja zagraniczna. Spółka chce zwiększyć sprzedaż poza granicami Polski. Szczególnie ważnymi rynkami dla Sygnis są kraje Europy Zachodniej, Europy Centralnej i Południowej oraz Stany Zjednoczone. Aby osiągnąć zamierzony cel, spółka oprócz inwestycji w obszarze kompetencji technologicznych zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w sprzedaży.

reklama
August 15 2022 13:07 V20.7.11-2