
Kwartalna produkcja smartfonów w dół o 12,8% kw/kw
Analitycy firmy TrendForce raportują, że efekt mnożnikowy tradycyjnego okresu pozasezonowego dodatkowo osłabił wyniki produkcji smartfonów w pierwszym kwartale 2022 roku.
W pierwszym kwartale 2022 roku globalna produkcja smartfonów osiągnęła jedynie 310 mln sztuk, co oznacza spadek o 12,8% w porównaniu do poprzedniego kwartału.
W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, strategiczne plany przyjęte przez marki smartfonów w odpowiedzi na spadek udziału Huawei w rynku są zupełnie inne – roczny spadek produkcji wyniósł aż 10,1%. W perspektywie drugiego kwartału 2022 r., w obliczu rosnącej inflacji, spotęgowanej wojną rosyjsko-ukraińską i bezpośrednim wpływem blokad wprowadzonych przez Chiny, dynamika popytu nadal słabnie.
Według aktualnych obserwacji TrendForce, globalna produkcja smartfonów w drugim kwartale 2022 r. wyniesie ok. 309 mln sztuk, czyli mniej więcej tyle samo co w pierwszych trzech miesiącach 2022 r., ale nie można wykluczyć kolejnego spadku produkcji w tym kwartale.
Pięć najlepszych marek na świecie stanowi 78% rynku w pierwszym kwartale 2022 r., Samsung odzyskuje pozycję lidera
Firma | 1Q22 | 2Q22(E) | ||
Miejsce | Udział | Miejsce | Udział | |
Samsung | 1 | 23.8% | 1 | 22.8% |
Apple | 2 | 19.3% | 3 | 14.5% |
Xiaomi | 3 | 14.3% | 2 | 14.7% |
Oppo | 4 | 13.1% | 4 | 13.4% |
Vivo | 5 | 7.6% | 5 | 8.9% |
w rynku