reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Apple Analizy | 09 czerwca 2022

Kwartalna produkcja smartfonów w dół o 12,8% kw/kw

Analitycy firmy TrendForce raportują, że efekt mnożnikowy tradycyjnego okresu pozasezonowego dodatkowo osłabił wyniki produkcji smartfonów w pierwszym kwartale 2022 roku.

W pierwszym kwartale 2022 roku globalna produkcja smartfonów osiągnęła jedynie 310 mln sztuk, co oznacza spadek o 12,8% w porównaniu do poprzedniego kwartału.

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, strategiczne plany przyjęte przez marki smartfonów w odpowiedzi na spadek udziału Huawei w rynku są zupełnie inne – roczny spadek produkcji wyniósł aż 10,1%. W perspektywie drugiego kwartału 2022 r., w obliczu rosnącej inflacji, spotęgowanej wojną rosyjsko-ukraińską i bezpośrednim wpływem blokad wprowadzonych przez Chiny, dynamika popytu nadal słabnie. 

Według aktualnych obserwacji TrendForce, globalna produkcja smartfonów w drugim kwartale 2022 r. wyniesie ok. 309 mln sztuk, czyli mniej więcej tyle samo co w pierwszych trzech miesiącach 2022 r., ale nie można wykluczyć kolejnego spadku produkcji w tym kwartale.

Pięć najlepszych marek na świecie stanowi 78% rynku w pierwszym kwartale 2022 r., Samsung odzyskuje pozycję lidera

Firma1Q222Q22(E)
MiejsceUdziałMiejsceUdział
Samsung123.8%122.8%
Apple219.3%314.5%
Xiaomi314.3%214.7%
Oppo413.1%413.4%
Vivo57.6%58.9%
Top 5 globalnych marek smartfonów pod względem udziału 
w rynku
reklama
reklama
June 21 2022 15:19 V20.6.1-2