
Robotyczny start-up Nomagic zebrał 22 mln USD
Polski start-up Nomagic to twórca ramienia robota, które może zidentyfikować i wybrać przedmiot z nieuporządkowanego zbioru, powiedzmy – z przedmiotów w pudełku, a następnie przenieść go lub spakować.
Nomagic pozyskał właśnie 22 mln USD i zamierza przeznaczyć te środki na rozwój działalności.
Pierwsze wdrożenia robotycznego ramienia Nomagic dotyczyły przenoszenia drobnej elektroniki użytkowej i powiązanych przedmiotów – telefonów, kabli, małych zabawek – zanim objęły takie przedmioty, jak zapakowaną w torebki odzież. Kacper Nowicki, dyrektor generalny, który wraz z Markiem Cyganem (CTO) i Tristanem d'Orgeval (CSO) założył firmę, powiedział, że długoterminowy plan Nomagic zakłada dodawanie z czasem kolejnych kategorii, takich jak artykuły spożywcze, co będzie odzwierciedlało zmieniające się nawyki konsumentów i zakupy dokonywane przez internet.
Nomagic ma już wielu klientów w sektorach, takich jak moda, e-commerce czy zewnętrzni dostawcy usług logistycznych – jednym z bardziej znanych jest Brack.ch, szwajcarski sklep dostarczający „wszystko”, czyli podobny do Amazona pod względem zakresu produktów. Obecnie start-up opiera swoją technologię na wizji komputerowej w celu identyfikacji obiektów i odczytywania kodów, z czasem prawdopodobnie włączy również inne rodzaje technologii, takie jak skanowanie falami radiowymi w celu identyfikacji przedmiotów.
Aktualnie Nomagic koncentruje prace badawczo-rozwojowe na oprogramowaniu, co według Nowickiego oznacza, że docelowo technologia będzie mogła działać na szerokiej gamie sprzętu.
Obecną rundę współprowadziły Khosla Ventures i berliński Almaz Capital z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, uczestniczyli w niej również byli sponsorzy Hoxton Ventures, Capnamic Ventures, DN Capital i Manta Ray.
Poprzednio Nomagic zebrał fundusze – runda seed w wysokości 8,6 mln USD – w lutym 2020 roku.
Źródło: TechCrunch