reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |

Ruszyła produkcja aut elektrycznych Volkswagena w Emden

Fabryka w Emden dzięki miliardowym inwestycjom została zmieniona w niezwykle zaawansowane technologicznie miejsce produkcji samochodów elektrycznych – pisze Volkswagen w komunikacie.


  • Stopniowe przestawienie dużej fabryki z produkcji pojazdów z silnikiem spalinowym na w pełni elektryczną mobilność jest największą zmianą w historii fabryki.
  • Przebudowa zatrudniającej 8000 pracowników fabryki w Emden pochłonęła około 1 mld EUR.
  • Grupa Volkswagen do 2026 roku zainwestuje 21 mld EUR, by stworzyć w Dolnej Saksonii centrum elektromobilności.

Volkswagen kontynuuje transformację swoich zakładów w miejsca produkcji samochodów elektrycznych. Globalna sieć takich fabryk właśnie powiększyła się o zakład produkujący model ID.4 w Emden. To drugi po Zwickau zakład produkujący pojazdy elektryczne w Niemczech, dołączył on do chińskich fabryk w Anting i Foshan. Jeszcze w tym roku lista wydłuży się o obiekty w Chattanooga (USA) i Hanower.

W efekcie moce produkcyjne fabryk Volkswagena sięgną 1,2 mln samochodów elektrycznych, opartych na platformie MEB rocznie.

– Szybkie zwiększenie mocy produkcyjnych cieszącego się ogromnym powodzeniem modelu ID.4 to ważna część naszej strategii ACCELERATE. Dzięki niej możemy przyspieszyć przejście na bezemisyjną mobilność i stworzyć możliwości zaspokojenia popytu na auta elektryczne – mówi prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter.

Dolna Saksonia stanie się centrum elektromobilności

– Jako Volkswagen chcemy, by Dolna Saksonia, gdzie zatrudniamy 130 000 pracowników, stała się niemieckim centrum elektromobilności – dodaje Ralf Brandstätter.

Oprócz modelu ID.4, w Emden od przyszłego roku będzie produkowany jeszcze jeden model – AERO B. Ponadto jeszcze w tym roku w fabryce w Hanowerze rozpocznie się produkcja elektrycznego wcielenia Bulli – modelu ID. Buzz. W 2023 r. dołączy do tego grona zakład w Wolfsburgu, gdzie ruszy produkcja modelu ID.3, a kolejny pojazd elektryczny – Trinity – zjedzie z tamtejszej linii montażowej w 2026 r. Grupa inwestuje również w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel, między innymi w dalsze zwiększanie mocy produkcyjnych akumulatorów i silników elektrycznych, wykorzystywanych w platformie MEB. Zakład w Salzgitter będzie dalej rozbudowywany i stanie się europejskim centrum produkcji akumulatorów. Do 2026 roku inwestycje w Dolnej Saksonii sięgną łącznie 21 mld EUR.

Rozruch produkcji modelu ID.4 w Emden przebiega zgodnie z planem, a maksymalna zdolność produkcyjna zakładu zostanie osiągnięta pod koniec 2022 roku i wyniesie 800 aut dziennie.

W ramach przebudowy powstały nowe hale produkcyjne i inne obiekty o łącznej powierzchni około 125 000 m kw. W procesie szkoleń pracowników wspierała załoga z Zwickau, a ponad 400 osób z Emden na początku 2020 roku przeniesiono czasowo do Zwickau, aby mogli się jak najlepiej przygotować się do produkcji pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie.

Volkswagen ID.4 zjeżdża dziś z taśmy w Emden i Zwickau w Niemczech, a także w Anting i Foshan w Chinach. Ale na tym nie koniec: produkcja aut na rynek USA ruszy jesienią w zakładzie w Chattanooga. Volkswagen podkreśla sukces komercyjny auta, tylko w pierwszym kwartale 2022 roku koncern dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy, a od momentu wprowadzenia na rynek dostarczono 163 000 egzemplarzy. Obecnie około 73 000 klientów na całym świecie czeka na realizację zamówienia na ten model.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama