reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |

Ruszyła produkcja aut elektrycznych Volkswagena w Emden

Fabryka w Emden dzięki miliardowym inwestycjom została zmieniona w niezwykle zaawansowane technologicznie miejsce produkcji samochodów elektrycznych – pisze Volkswagen w komunikacie.


  • Stopniowe przestawienie dużej fabryki z produkcji pojazdów z silnikiem spalinowym na w pełni elektryczną mobilność jest największą zmianą w historii fabryki.
  • Przebudowa zatrudniającej 8000 pracowników fabryki w Emden pochłonęła około 1 mld EUR.
  • Grupa Volkswagen do 2026 roku zainwestuje 21 mld EUR, by stworzyć w Dolnej Saksonii centrum elektromobilności.

Volkswagen kontynuuje transformację swoich zakładów w miejsca produkcji samochodów elektrycznych. Globalna sieć takich fabryk właśnie powiększyła się o zakład produkujący model ID.4 w Emden. To drugi po Zwickau zakład produkujący pojazdy elektryczne w Niemczech, dołączył on do chińskich fabryk w Anting i Foshan. Jeszcze w tym roku lista wydłuży się o obiekty w Chattanooga (USA) i Hanower.

W efekcie moce produkcyjne fabryk Volkswagena sięgną 1,2 mln samochodów elektrycznych, opartych na platformie MEB rocznie.

– Szybkie zwiększenie mocy produkcyjnych cieszącego się ogromnym powodzeniem modelu ID.4 to ważna część naszej strategii ACCELERATE. Dzięki niej możemy przyspieszyć przejście na bezemisyjną mobilność i stworzyć możliwości zaspokojenia popytu na auta elektryczne – mówi prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter.

Dolna Saksonia stanie się centrum elektromobilności

– Jako Volkswagen chcemy, by Dolna Saksonia, gdzie zatrudniamy 130 000 pracowników, stała się niemieckim centrum elektromobilności – dodaje Ralf Brandstätter.

Oprócz modelu ID.4, w Emden od przyszłego roku będzie produkowany jeszcze jeden model – AERO B. Ponadto jeszcze w tym roku w fabryce w Hanowerze rozpocznie się produkcja elektrycznego wcielenia Bulli – modelu ID. Buzz. W 2023 r. dołączy do tego grona zakład w Wolfsburgu, gdzie ruszy produkcja modelu ID.3, a kolejny pojazd elektryczny – Trinity – zjedzie z tamtejszej linii montażowej w 2026 r. Grupa inwestuje również w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel, między innymi w dalsze zwiększanie mocy produkcyjnych akumulatorów i silników elektrycznych, wykorzystywanych w platformie MEB. Zakład w Salzgitter będzie dalej rozbudowywany i stanie się europejskim centrum produkcji akumulatorów. Do 2026 roku inwestycje w Dolnej Saksonii sięgną łącznie 21 mld EUR.

Rozruch produkcji modelu ID.4 w Emden przebiega zgodnie z planem, a maksymalna zdolność produkcyjna zakładu zostanie osiągnięta pod koniec 2022 roku i wyniesie 800 aut dziennie.

W ramach przebudowy powstały nowe hale produkcyjne i inne obiekty o łącznej powierzchni około 125 000 m kw. W procesie szkoleń pracowników wspierała załoga z Zwickau, a ponad 400 osób z Emden na początku 2020 roku przeniesiono czasowo do Zwickau, aby mogli się jak najlepiej przygotować się do produkcji pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie.

Volkswagen ID.4 zjeżdża dziś z taśmy w Emden i Zwickau w Niemczech, a także w Anting i Foshan w Chinach. Ale na tym nie koniec: produkcja aut na rynek USA ruszy jesienią w zakładzie w Chattanooga. Volkswagen podkreśla sukces komercyjny auta, tylko w pierwszym kwartale 2022 roku koncern dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy, a od momentu wprowadzenia na rynek dostarczono 163 000 egzemplarzy. Obecnie około 73 000 klientów na całym świecie czeka na realizację zamówienia na ten model.
 


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama