reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Mercedes Benz
Przemysł elektroniczny |

Innowacyjny akumulator od Mercedes-Benz i Sila

Mercedes-Benz i Sila osiągają wspólny przełom budując samochodowy akumulator o wysokiej zawartości krzemu – w połowie dekady ma się pojawić w pierwszych autach.

Mercedes-Benz ogłosił, że wspólnie z firmą Sila, producentem materiałów akumulatorowych nowej generacji, zamierza wprowadzić akumulatory z chemią anod krzemowych Sila. Po raz pierwszy mają być one opcjonalnie dostępne dla przyszłej elektrycznej Klasy G.

– Innowacyjny materiał anodowy o wysokiej zawartości krzemu zwiększy gęstość energii akumulatorów bez uszczerbku dla bezpieczeństwa lub innych parametrów z zakresu wydajności. W porównaniu z dzisiejszymi, komercyjnie dostępnymi ogniwami o porównywalnym formacie, technologia Sila zapewnia 20-40% wzrostu gęstości energii – na poziomie ogniwa pozwala osiągnąć ponad 800 Wh/l. Ten znaczący postęp umożliwia magazynowanie większej ilości energii w tej samej przestrzeni, a to zdecydowanie zwiększy zasięg przyszłych pojazdów Mercedes-Benz – czytamy w komunikacie.

Zaawansowane materiały anody krzemowej będą produkowane przy użyciu energii w 100% odnawialnej, w nowym zakładzie Sila w stanie Waszyngton, a Mercedes-Benz będzie pierwszym publicznie ogłoszonym klientem fabryki z branży motoryzacyjnej. W połowie dekady firmy zamierzają opcjonalnie wyposażyć w nową technologię akumulatorów elektryczną Klasę G o zwiększonym zasięgu.

Mercedes-Benz zainwestował w firmę Sila w 2019 roku, w ramach prac badawczo-rozwojowych nad zaawansowanymi akumulatorami do przyszłych pojazdów elektrycznych z gwiazdą.

– Odkąd nawiązaliśmy w 2019 roku strategiczne partnerstwo, firma Sila przeszła długą drogę. Udowodniła, że jest w stanie nie tylko dostarczać naukowe innowacje na najwyższym poziomie, ale także wytwarzać wysokiej jakości materiały. Cieszymy się, że mamy w niej wiodącego partnera, który pomoże nam zasilać naszą przyszłą generację elektrycznych samochodów luksusowych dzięki ich wysoce innowacyjnej technologii anodowej. Uzyskanie tak dużej gęstości energii jest prawdziwym przełomem i pozwala nam myśleć o zupełnie nowych kierunkach tworzenia przyszłych aut elektrycznych. Nasze partnerstwo z Sila to kolejny ważny krok na naszej drodze do budowy najbardziej pożądanych luksusowych samochodów elektrycznych na świecie – komentuje Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologicznych, odpowiedzialny za rozwój i zakupy.

– Koncentrujemy się na dostarczaniu materiałów, które są opłacalne i zdolne do spełnienia założeń pojazdów elektrycznych. Pracujemy nad zapewnieniem większego zasięgu, skróceniem czasu ładowania i obniżeniem kosztu baterii na kWh. Aby wykorzystać potencjał materiałów nowej generacji, kluczowe jest skalowanie – dlatego od samego początku dążymy do spełnienia motoryzacyjnych standardów jakości i skali. Nasza nowa fabryka w Waszyngtonie pozwala spełnić wymagania naszych motoryzacyjnych partnerów, takich jak Mercedes-Benz, na ich drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości – dodaje Gene Berdichevsky, współzałożyciel i dyrektor generalny Sila.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama