reklama
reklama
reklama
© LG Przemysł elektroniczny | 29 kwietnia 2022

Rekordowy pierwszy kwartał LG

Najwyższe przychody kwartalne w historii firmy obrazują wysoki popyt na sprzęt AGD z segmentu premium i części samochodowe – pisze LG w komunikacie.

Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła dzisiaj skonsolidowaną sprzedaż za pierwszy kwartał 2022 roku na poziomie 21,11 bln KRW (17,53 mld USD) – jest to najwyższy kwartalny przychód w historii firmy. Na zysk operacyjny w wysokości 1,88 bln KRW (1,56 mld USD) pozytywny wpływ miały przychody z tytułu opłat licencyjnych, które zostały częściowo zmniejszone przez jednorazowe koszty restrukturyzacji zatrudnienia – informuje LG.  

W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku przychody wzrosły o 18,5%, a rentowność zwiększyła się o 6,4%.

– Jest to odzwierciedleniem bardzo dużego popytu na urządzenia gospodarstwa domowego firmy LG, w związku z tym, że konsumenci na całym świecie nadal przywiązują coraz większą wagę do zdrowego trybu życia, efektywności energetycznej i modernizacji domów. Sprzedaż działu części samochodowych wzrosła dzięki większemu popytowi na części samochodowe, co było wynikiem proaktywnej i prewencyjnej reakcji na niedobory półprzewodników dla przemysłu motoryzacyjnego – czytamy w komunikacie.

LG raportuje także, jak radziły sobie poszczególne działy firmy. LG Home Appliance & Air Solution uzyskał w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 7,97 bln KRW (6,62 mld USD) przy zysku operacyjnym w kwocie 447,60 mld KRW (371,68 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 18,8% r/r i był to  najwyższy kwartalny przychód w tej jednostce biznesowej. Stabilny wzrost wynikał głównie z dobrych wyników w segmencie urządzeń premium oraz nowych kategorii, takich jak produkty higieniczne wykorzystujące technologię parową. Firma spodziewa się dalszego wzrostu dzięki rozszerzeniu sprzedaży zagranicznej na nowe kategorie urządzeń.


Dział LG Home Entertainment uzyskał sprzedaż w wysokości 4,06 bln KRW (3,38 mld USD) przy zysku operacyjnym w kwocie 188,40 mld KRW (156,44 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 1,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku dzięki utrzymującemu się popytowi na produkty premium, w tym telewizory OLED i telewizory wielkoekranowe, w Europie i Ameryce Północnej. Ta jednostka biznesowa spodziewa się dalszego wzrostu dzięki zwiększeniu sprzedaży telewizorów klasy premium, w tym telewizorów LG OLED TV, LG QNED TV i telewizorów wielkoekranowych.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 1,88 bln KRW (1,56 mld USD). Wzrost sprzedaży o 8,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku był wynikiem reakcji prewencyjnej na niedobory półprzewodników dla przemysłu motoryzacyjnego. Strata operacyjna tej jednostki biznesowej w pierwszym kwartale zmniejszyła się do 6,30 mld KRW (5,23 mln USD), a firma wdrożyła lepsze zarządzanie kosztami w celu dalszej poprawy rentowności.

Dział LG Business Solutions odnotowała w pierwszym kwartale przychody w wysokości 2,02 bln KRW (1,67 mld USD), co oznacza wzrost o 23,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki utrzymującemu się popytowi na produkty takie jak monitory i komputery PC oraz poprawie sytuacji w segmencie B2B, przy jednoczesnej poprawie konkurencyjności produktów i wydajności operacyjnej.
 

reklama
reklama
September 28 2022 09:56 V20.8.35-2