reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BSH Przemysł elektroniczny | 06 kwietnia 2022

Rekordowe obroty BSH w 2021 roku

Obroty w BSH wzrosły o 12% do poziomu 15,6 mld EUR. Jednym ze strategicznych obszarów rozwoju jest Afryka, firma rozpoczęła już budowę nowego zakładu w Egipcie.

BSH Hausgeräte GmbH (BSH) osiągnęło w ubiegłym roku najwyższe obroty w swojej całej 55-letniej historii, które wyniosły 15,6 mld EUR. To wzrost o 12 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem (po wyeliminowaniu różnic kursowych 14 procent).

– Cieszę się, że mimo licznych wyzwań ponownie udało nam się osiągnąć rekordowy wynik. Za wspaniałą pracę dziękuję serdecznie wszystkim pracownikom na całym świecie. Wiemy jednak, że na naszą sytuację w tym roku będą nadal wpływały wydarzenia na świecie – obok dramatycznej sytuacji w Ukrainie wciąż mierzymy się z pandemią Covid-19, niestabilnymi łańcuchami dostaw oraz trudnościami z dostępnością półprzewodników – mówi dr Carla Kriwet, CEO i prezes zarządu BSH Hausgeräte GmbH.

BSH w komunikacie podsumowującym rok poświęciło znaczące miejsce wojnie w Ukrainie. W firmie działają zespoły kryzysowe, które pomagają pracownikom BSH oraz ich rodzinom bezpiecznie opuścić Ukrainę, organizując dla nich transport i zakwaterowanie.

BSH przerwało dostawy części do produkcji, jak również dostawy AGD z Unii Europejskiej do Rosji, a ponadto zawiesiło produkcję w swoich dwóch zakładach w Sankt Petersburgu.

– Niezależnie od szczególnych warunków panujących w samej Rosji, utrzymanie łańcuchów dostaw staje się coraz trudniejsze. Wynikające z tego niedobory materiałów dotyczą kilku fabryk BSH w Europie oraz zakładu w Turcji, gdzie producent sprzętu gospodarstwa domowego musi tymczasowo zawiesić istotną część swojej działalności produkcyjnej. Związane z tym dalsze braki w dostawach wyrobów gotowych będą odczuwalne na całym świecie – czytamy w komunikacie.

Wzrost we wszystkich regionach i kategoriach produktu

Rok 2021 przyniósł BSH znaczący wzrost obrotów we wszystkich regionach świata. W Europie o 9%, przy czym na plus wyróżniały się duże zachodnioeuropejskie rynki, takie jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy i Europa Północna, a także Turcja.

W regionie Ameryki (USA, Kanada) BSH osiągnęło wzrost na poziomie 23%.

W całym regionie Azji-Pacyfiku/Afryki odnotowano wzrost obrotów o 18% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na największym w regionie rynku chińskim BSH zdołało zwiększyć obroty o 17% względem poprzedniego roku.

– Aby długofalowo pozostać na pomyślnym kursie, działamy szeroko i chcemy zwiększać obroty także na mniejszych rynkach, na których spodziewamy się znacznego wzrostu popytu – mówi Matthias Ginthum, Chief Markets Officer w BSH Hausgeräte GmbH.

Matthias Ginthum dodaje, że BSH dąży m.in. do wzmocnienia pozycji jako dostawca z segmentu premium w Ameryce, a w Chinach – w segmencie produktów klas średniej i premium. Główne lokalizacje do realizacji strategii rozwoju to Afryka i Indie. Już teraz firma prowadzi produkcję w Chennai w Indiach, a w Egipcie rozpoczyna obecnie budowę pierwszej fabryki na kontynencie afrykańskim.

Jeśli chodzi o wzrost w kategoriach produktów, to na pierwszym miejscu było chłodnictwo (+20% r/r), następnie urządzenia do gotowania (piekarniki +14%, płyty grzewcze i okapy +13%), następnie pralki i suszarki (+9%) i zmywarki (+7%). Pozytywny trend zaobserwowano także w zakresie małych urządzeń gospodarstwa domowego, takich jak ekspresy ciśnieniowe, roboty kuchenne i odkurzacze, gdzie wzrost wyniósł 9 procent.

Więcej pracowników produkcyjnych

Na koniec 2021 roku BSH zatrudniało na całym świecie 62 400 pracowników, czyli niemal o 4% więcej niż w roku 2020. Dotyczy to przede wszystkim obszaru produkcji. Taki wzrost zatrudnienia osiągnięto dzięki utrzymującemu się wysokiemu popytowi na AGD – informuje firma.

Inwestycje w nowe lokalizacje – badania i rozwój na poziomie z poprzedniego roku

– Rozbudowując lokalne centra badań i rozwoju w różnych regionach oraz rozbudowując i tworząc nowe zakłady produkcyjne w Chinach, Egipcie i Meksyku, BSH podkreśla swój cel jeszcze szybszego reagowania na regionalne potrzeby konsumentów. Dzięki temu skraca drogi transportu i łańcuchy dostaw, przyczyniając się w ten sposób w znacznym stopniu do zmniejszenia emisji CO2 – podkreśla BSH.

Wydatki na badania i rozwój wzrosły w 2021 roku o 47 mln EUR do 755 mln EUR, co stanowi 5% łącznych obrotów przedsiębiorstwa. Na pierwszym planie BSH w przyszłości znajdą się skoncentrowane na oczekiwaniach konsumenta innowacje, rozwiązania IoT, a także cyfryzacja całego łańcucha tworzenia wartości oraz budowa sprawnie funkcjonującej gospodarki obiegu zamkniętego.

Warto również wspomnieć o celach BSH dotyczących recyklingu. Do 2025 roku AGD produkowane przez BSH będzie składać się w co najmniej 25% z materiałów pochodzących z recyklingu. Do roku 2030 roku ten udział ma się zwiększyć do poziomu przynajmniej 50%. Jednocześnie BSH wyznaczyło sobie cel zwiększenia udziału materiałów nadających się do powtórnego przetworzenia do co najmniej 80% do roku 2025 oraz do co najmniej 95% do roku 2030.

reklama
reklama
September 22 2022 11:51 V20.8.32-1