reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ford
Przemysł elektroniczny |

Ford, SK On i Koç Holding chcą zbudować fabrykę baterii w Turcji

Ford, SK On Co, Ltd. i Koç Holding podpisały niezobowiązujące porozumienie dotyczące utworzenia w Turcji jednego z największych w Europie zakładów produkujących akumulatory.

Ford ogłosił niedawno reorganizację struktury i utworzenie nowej globalnej jednostki organizacyjnej – Ford Model e – koncentrującej się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji pojazdów elektrycznych i skomunikowanych. (Ford Blue zajmuje się autami z silnikami spalinowymi oraz zapewni inżynierię sprzętową i możliwości produkcyjne dla wszystkich jednostek Forda, a trzecia nowa spółka Forda – Ford Pro – jest jednostką odpowiedzialną za pojazdy użytkowe Forda).

Kolejne zapowiedzi producenta dotyczą przyspieszenia działań w zakresie rozwoju elektromobilności. Ford wprowadzi w Europie do 2024 roku trzy nowe elektryczne modele osobowe i cztery nowe elektryczne pojazdy użytkowe. Ford stawia sobie następujące cele sprzedażowe do 2026 roku: ponad 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie w Europie oraz ponad 2 milionów takich aut na całym świecie.

– Marsz Forda w kierunku przyszłości opartej na napędach w pełni elektrycznych jest absolutną koniecznością, ponieważ pozwoli zaspokoić potrzeby klientów w zakresie transportu w zmieniającej się Europie. Chodzi również o pilną potrzebę lepszego zadbania o naszą planetę, o pozytywny wkład w życie społeczne i ograniczanie emisji w zgodzie z paryskim porozumieniem klimatycznym – komentuje Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Ford do 2035 roku zamierza osiągnąć zerową emisję dla wszystkich pojazdów sprzedawanych w Europie oraz neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie.

Inwestycje w Kolonii i zwiększenie możliwości produkcyjnych aut elektrycznych w Krajowej

Ważnym miejscem na elektromobilnej mapie Forda jest zakład w niemieckiej Kolonii. Firma informuje, że produkcja pojazdów elektrycznych w tej fabryce wzrośnie w sześcioletniej perspektywie do 1,2 miliona egzemplarzy. Oczekuje się, że inwestycje w nowe elektryczne pojazdy osobowe, które będą powstawać w Kolonii, wyniosą 2 mld USD. Przedmiotem inwestycji będzie nowy zakład montażu akumulatorów, który ma rozpocząć działalność w 2024 roku.

Znaczącą rolę w realizacji planów rozwoju produkcji pojazdów elektrycznych i użytkowych w Europie będzie też odgrywał zakład produkcyjny Forda w Krajowej w Rumunii.

Dla zwiększenia mocy produkcyjnych w sektorach pojazdów elektrycznych i użytkowych, spółka JV Ford Otosan ma przejąć własność rumuńskich zakładów Forda, pod warunkiem uzyskania zgody organów administracji i po przeprowadzeniu wymaganych konsultacji. Ford Otosan to spółka joint venture Ford Motor Company z Koç Holding.

Nowa spółka joint venture ma zwiększyć produkcję akumulatorów w Europie

Ford oraz spółki SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń w sprawie nowej spółki joint venture z siedzibą w Turcji. Po podpisaniu ostatecznej umowy, trzej partnerzy planują stworzyć jeden z największych zakładów produkujących baterie do pojazdów elektrycznych w szeroko pojętym regionie Europy – czytamy w komunikacie.

Spółka joint venture będzie zlokalizowana w pobliżu Ankary i będzie produkować ogniwa NMC o wysokiej zawartości niklu, wykorzystywane do montażu w modułach baterii. Produkcja ma się rozpocząć już w połowie dekady, a jej wydajność jest szacowana wstępnie na 30-45 gigawatogodzin produkowanych rocznie ogniw.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama