reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Scanfil Przemysł elektroniczny | 23 lutego 2022

Scanfil notuje nowe rekordy

Rok 2021 okazał się dla firmy Scanfil rekordowy: mimo pandemii i zakłóceń w łańcuchu dostaw, dostawca usług EMS odnotował obrót na poziomie 696 mln EUR, co oznacza wzrost o 16,9%.

Scanfil postawił sobie za cel osiągnięcie 700 mln EUR obrotu do 2023 roku, a przy 696 mln EUR obrotu w 2021 roku firma prawie przekroczyła tę granicę – dwa lata przed założonym terminem.

Jeśli chodzi o czwarty kwartał 2021 roku, Scanfil odnotował obrót na poziomie 191,7 mln EUR, (+24,5% w porównaniu z 154,1 mln EUR w 4Q2020). Zysk operacyjny w ostatnim kwartale wyniósł 9,5 mln EUR, w porównaniu z 4,3 mln EUR rok temu, a zysk netto 8,4 mln EUR (3,1 mln EUR w 4Q2020).

Jak wskazuje dyrektor generalny Petteri Jokitalo, wzrost w ciągu kwartału był napędzany przez silny popyt klientów oraz rosnące koszty materiałów.

Za cały rok 2021 firma EMS odnotowała obrót w wysokości 695,7 EUR, co stanowi wzrost o 16,9% z 595,3 mln EUR w 2020 roku. Zysk operacyjny wyniósł 39,6 mln EUR (44,4 mln EUR w 2020 roku), a zysk netto 29,8 mln EUR (36,9 mln EUR w 2020 roku).

– Największy negatywny wpływ na zysk operacyjny miały problemy z dostępnością materiałów, wyjątkowo wysokie ceny płacone za zakupy na rynku spot oraz przeniesienie produkcji fabryki w Hamburgu – komentuje Petteri Jokitalo i dodaje, że trudna sytuacja z dostępnością materiałów szczególnie utrudniała pracę firmy w drugiej połowie roku.

W ocenie dyrektora Scanfilu, prognozy popytu dla klientów firmy na 2022 rok są dobre, a Scanfil ma wyraźny cel – osiągnąć w tym roku obroty na poziomie 710-760 mln EUR i zysk operacyjny na poziomie 43-48 mln EUR.

– Dążymy do organicznego wzrostu rocznego na poziomie 5-7% i zysku operacyjnego na poziomie 7% w dłuższej perspektywie. Aby osiągnąć nasz cel, zwiększamy powierzchnie produkcyjne w fabrykach w Atlancie i Wutha oraz zaczęliśmy planować rozbudowę zakładu w Suzhou. W dłuższej perspektywie postrzegamy rynki Ameryki Północnej i Azji jako interesujące obszary ekspansji – mówi Petteri Jokitalo.

reklama
reklama
September 29 2022 15:24 V20.8.40-1