reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 14 stycznia 2022

Emitery toruńskiej spółki będą testowane przez LG w Korei

Noctiluca, spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, rozpoczyna współpracę z LG Display, dzięki podpisaniu umowy umowy MTA (Material Transfer Agreement).

– Umowa z LG Display to fundamentalne zdarzenie w rozwoju Noctiluca. Fakt ten potwierdza, że spółka jest wśród wąskiej elity technologicznych liderów branży OLED. W supernowoczesnej i bardzo konkurencyjnej branży „display” (wyświetlacze, ekrany) etapu umowy MTA z technologicznymi gigantami takimi jak LG nie osiąga ponad 90% technologicznych spółek. Fakt rozpoczęcia współpracy z jednym z największych koncernów elektronicznych na świecie to nie tylko potwierdzenie jakości naszej technologii, ale przede wszystkim przejście do kolejnego etapu komercjalizacji – komentuje Krzysztof Czaplicki, członek zarządu Noctiluca (na zdjęciu). – Testy i ewaluacja emiterów to ważny krok na drodze do rozwinięcia współpracy docelowo do etapu wspólnego projektu wdrożeniowego w perspektywie 12-18 miesięcy – tłumaczy Mateusz Nowak, dyrektor rozwoju biznesu w Noctiluca. Noctiluca rozwija technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy oraz źródeł światła. Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję. Równolegle do współpracy z LG Display, Noctiluca prowadzi rozmowy z innymi podmiotami branżowymi – w zeszłym roku spółka podpisała MTA z japońskim koncernem chemicznym wchodzącym w skład grupy będącej jednym z największych na świecie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej. W grudniu 2021 roku Noctiluca złożyła na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie Dokument Informacyjny związany z notowaniem na NewConect. Jest to krok jaki spółka deklarowała swoim inwestorom z rundy pre-IPO, w ramach której pozyskała łącznie 8,7 mln PLN osiągając w sierpniu 2021 roku wycenę 41 mln PLN. – Spółka zwiększyła swoja wycenę o 100% w ciągu ostatniego roku. Mimo iż wzrost kapitalizacji jest imponujący to biorąc pod uwagę potencjał spółki sama wycena była bardzo atrakcyjna w porównaniu do graczy branżowych – 10 mln USD wyceny Noctiluca vs 200 mln USD Cynora z Niemiec czy ponad 250 mln USD Kylux z Japonii – dodaje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.
MTA – Material Transfer Agreement, to umowa oznaczająca formalne wejście we współpracę, polegającą na rozpoczęciu testów produktów spółki przez partnera, z zamiarem wykorzystania emiterów spółki przez partnera w produktach własnych.
Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie ponad 20% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: CYNORA (wycena ponad 200 mln USD), Kyulux (pozyskane 96 mln USD, wycena ponad 250 mln USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja 7,6 miliardów USD na Nasdaq).
© Noctiluca SA (New Materials) – spółka technologiczna z Torunia zajmująca się rozwojem zaawansowanych związków chemicznych w obszarze fotoniki, które są wykorzystywane przez producentów wyświetlaczy oraz paneli OLED. Noctiluca opracowuje i produkuje emitery OLED trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazujące właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i Hiperfluorescencję, które stanowią kluczowy element wyświetlaczy (monitory, telewizory, smartfony, urządzenia wearables czy VR). W ostatnich miesiącach spółka dokonała skokowego rozwoju technologii – otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium, zacieśniła współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP) i zaczęła realizować projekt z ITRI tj. najważniejszą agencją rozwoju wysokich technologii i przemysłu na Tajwanie. W zakresie rozwoju potencjału komercyjnego w ostatnim roku spółka nawiązała relacje z kilkudziesięcioma podmiotami branżowymi, podpisała umowy MTA z LG i z japońskim konglomeratem chemicznym oraz zrealizowała wspólny projekt rozwojowy (PoC) z europejskim producentem paneli OLED. Projekt ten powinien przełożyć się na sprzedaż komercyjną zielonych emiterów trzeciej generacji do tego partnera w 2022 r. pozycjonując spółkę jako podmiot z pierwszym na świecie komercyjnym wdrożeniem zielonego emitera w najnowszej technologii OLED – informuje Noctiluca.
reklama
reklama
June 21 2022 15:19 V20.6.1-1