reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© MIR
Analizy |

Raport IFR potwierdza: dynamika automatyzacji intralogistyki znacząco wzrasta

Roboty w transporcie i logistyce najczęściej wykorzystuje się do transportu towarów i ładunków: w 2020 r. obroty w tym segmencie wzrosły o 11%, przekraczając 1 mld USD.

Mobile Industrial Robots (MiR), specjalista z sektora autonomicznych robotów mobilnych (AMR), komentuje opublikowany niedawno przez Międzynarodową Federację Robotyki (IFR) raport „World Robotics 2021 – Service Robots”. Jak możemy przeczytać w publikacji – rozwiązania z zakresu robotów mobilnych są już szeroko stosowane w transporcie i logistyce – w 2020 r. sprzedano ponad 43 500 sztuk, co oznacza skok o 33% w stosunku do 2019 r.. Najpopularniejszym zastosowaniem w 2020 r. był transport towarów lub ładunków – 1/3 profesjonalnych robotów usługowych została zbudowana właśnie w tym celu. Obroty w tym segmencie wzrosły o 11% i przekroczyły 1 mld USD. – Zauważamy wzrost również w 2021 roku – mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Mobile Industrial Robots. – Odnotowaliśmy 40% wzrost w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. w porównaniu do 2020 r. Wyraźnie widzimy, że po wstępnej fazie testowania technologii, firmy inwestują w większe floty robotów, rozszerzając również spektrum zadań wykonywanych przez autonomiczne roboty mobilne – dodaje Jesper Sonne Thimsen. Raport IFR wskazuje, że typowymi segmentami stosującymi roboty mobilne są: branża motoryzacyjna, elektryczna/elektroniczna, metalowa, chemiczna, tworzyw sztucznych i gumy, a także spożywcza i napojów. Popularne zadania zautomatyzowane przez roboty to przede wszystkim transportowanie produktów w ramach procesu produkcyjnego, odbieranie elementów do montażu, załadunek palet i luźnych części oraz dostarczanie palet do procesów produkcyjnych. W 2020 r. wśród głównych zastosowań robotów mobilnych znalazły się również czyszczenie i dezynfekcja, zgodnie z nowymi trendami związanymi z pandemią Covid-19. Na rynku pojawiają się również także modele biznesowe. Jednym z nich jest RaaS (robot as a service) – robot jako usługa – obniżający bariery wejścia. – Mimo, że RaaS w 2020 roku wygenerował tylko 3% obrotu profesjonalnych robotów sprzedanych dla branży transportowej, widzimy, że jest to wschodzący trend. Jest to bardzo interesująca opcja pozwalająca zmniejszyć bariery finansowe – ocenia Jesper Sonne Thimsen. – Rozwój technologii, rosnąca świadomość wśród firm na temat możliwości autonomicznych robotów mobilnych, wyzwania na rynku pracy oraz poszukiwanie większej elastyczności i nowych źródeł przewagi konkurencyjnej to czynniki, które będą napędzać wzrost na rynku – podsumowuje Jesper Sonne Thimsen. Mobile Industrial Robots rozwija swoją ofertę, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom producentów. Wprowadzone na rynek w sierpniu roboty MiR600 i MiR1350, o udźwigu odpowiednio do 600 kg i 1350 kg, zostały zaprojektowane do bezpiecznego i efektywnego wykonywania zadań przewożenia materiałów w trudnych warunkach przemysłowych.
Mobile Industrial Robots (MiR) rozwija i dostarcza współpracujące autonomiczne roboty mobilne (AMR). W sierpniu tego roku firma wprowadziła roboty MiR600 i MiR1350 o udźwigu odpowiednio do 600 kg i 1350 kg. MiR utworzył globalną sieć dystrybucji w ponad 60 krajach, z oddziałami regionalnymi w Nowym Jorku, San Diego, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokyo i Szanghaju. Założona przez duńskich specjalistów w dziedzinie robotyki firma MiR ma swoją siedzibę w Odense w Danii, a w 2018 roku została przejęta przez Teradyne, dostawcę zautomatyzowanych urządzeń testujących.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama