ZF zamierza zbudować pierwszą w branży pojazdów użytkowych platformę mobilną (Mobility Orchestration Platform) niezależną od pojazdów.
ZF poinformowało na początku listopada o przejęciu technologii Bestmile. Firma ocenia, że jest to ważny krok w kierunku uruchomienia pierwszej w branży pojazdów użytkowych platformy mobilnej (Mobility Orchestration Platform), wpisującej się w strategię ZF „Next Generation Mobility”.
– Obecnie w ekosystemie transportowym zachodzą szybkie zmiany, a producenci oryginalnego wyposażenia (OEM) i operatorzy flot stoją przed licznymi wyzwaniami; od presji konkurencyjnej po zmiany regulacyjne, ponieważ coraz bardziej sięgają one po cyfryzację i wdrażają technologie mobilności autonomicznej, pojazdów skomunikowanych i elektrycznej – komentuje dr Christian Brenneke, starszy wiceprezes ds. inżynierii produktu w dywizji Commercial Vehicle Control Systems firmy ZF.
– Takie tempo i różnorodność zastosowań zdezintegrowały branżę transportową, prowadząc do powstania cyfrowych silosów, większej złożoności i nieefektywności w zarządzaniu flotami – dodaje Brenneke.
– Włączając technologię Bestmile w swoją strategię Next Generation Mobility, ZF zapewni platformę Mobility Orchestration Platform, która zoptymalizuje kanały informacyjne, złożone procesy operacyjne i rygorystyczne kontrole wymagane do budowy i obsługi skomunikowanych ekosystemów transportowych – zapewnia Christian Brenneke.
ZF będzie wykorzystywać możliwości Bestmile usprawniając tym samym rozwiązania bazujące na łączności sieciowej pojazdów. Jak zapewnia ZF, umożliwią one wprowadzenie w pełni automatycznego, opartego na kluczowych wskaźnikach efektywności rozwiązania do planowania, wyznaczania tras, harmonogramowania i dyspozytorni, wspomaganego łącznością sieciową między technologią pokładową, optymalizacją floty a sztuczną inteligencją. Taka platforma ułatwi też w pełni autonomiczną mobilność i transport ładunków w zautomatyzowanych, wieloplatformowych łańcuchach dostaw i sieciach logistycznych – czytamy w komunikacie.